شناسهٔ خبر: 112909 - سرویس استان‌ها

در جلسه سفرهای تابستانی و ایمنی سفر خراسان شمالی مطرح شد:

تقویت آمادگی تمامی دستگاه های خدمات رسان برای فراهم کردن سفر ایمن مسافران تابستانی/ افزایش ۲۸ درصدی ترافیک راه های استان

جلسه سفرهای تابستانی آمادگی تمامی دستگاه های خدمات رسان برای فراهم کردن سفر ایمن مسافران تابستانی با استفاده از نیروی انسانی و امکانات خود در محورهای استان تقویت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جلسه سفرهای تابستانی و ایمنی سفر  گفت: از سفرهای تابستانی با توجه به این که تعطیلات آن بیشتر است به ویژه از سفرهای جاده ای استقبال بیشتری می شود و با توجه به شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی این موضوع آمادگی تمامی دستگاه ها را می طلبد.

سعید سبحانی یکی از چالش های حوزه جابجایی مسافران را عمر بالای ناوگان مسافری ذکر کرد و افزود: در صورتی که اتوبوسی در راه دچار نقص فنی شود شرکت صادر کننده صورت وضعیت در مبدا باید پاسخگوی مشکل ایجاد شده یا تهیه ناوگان جایگزین باشد.

وی ادامه داد: خراسان شمالی، استان عبوری است و امیدواریم با تدابیر انجام شده، سفر ایمن و بدون حادثه ای برای هموطنان داشته باشیم.   

وی با مقایسه آمار تردد ناوگان جاده ای و میزان سفر با ناوگان عمومی ۲۳ روز گذشته با مدت مشابه سال قبل از افزایش ۲۸ درصدی ترددها و افزایش ۸ درصدی سفرها با ناوگان عمومی در این بازه زمانی، تصریح کرد: گشت های کنترلی از پایانه های مسافری و بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی در دستور کار است تا در صورت مشاهده نقص، برطرف شود.    

گفتنی است در این جلسه که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد، نمایندگان هلال احمر، اورژانس، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پلیس راه، پلیس راهور، امداد خودرو، شرکت نفت، شهرداری و تشکل های صنفی رانندگان و شرکت های مسافر حضور داشتند.