شناسهٔ خبر: 112931 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر کرد؛

رگبار باران و تندبادلحظه‌ای در دو استان کشور/خیزش گرد و خاک و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل

وزش باد سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح نارنجی از رگبار باران، رعدوبرق، تندبادلحظه‌ای و وزش باد شدید و موقت گاهی همراه با گردوخاک در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه ناپایداری شدید به شکل رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق از بعدازظهر امروز یک‌شنبه بیست و ششم تیر آغاز شده و تا دوشنبه بیست و هفتم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه که بیشتر در ساعت بعدازظهر و اوایل شب فعال است، رگبار باران، رعدوبرق، تندبادلحظه‌ای، وزش باد شدید و موقت گاهی همراه با گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ اعلام شده است.

منطقه اثر آن نیز جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود.

جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل از مخاطرات پیش‌بینی شده این سامانه است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره توصیه کرده  است.