شناسهٔ خبر: 112970 - سرویس استان‌ها

مشاور فرهنگی وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

نگاه ویژه به اقشار فرهنگی ، هنری وفعالان قرآنی در طرح های نهضت ملی مسکن

مشاور فرهنگی وزیر مشاور فرهنگی وزیر راه و شهرسازی گفت: فعالین فرهنگی و قرآنی که جمعیت کثیری را در حوزه های مختلف شامل می شوند در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، حامد شاکر نژاد در حاشیه جلسه بررسی طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تولید مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رفع کمبود آن است، اظهار داشت: دولت انقلابی سیزدهم به منظور حل مشکل مسکن در کشور احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در مدت زمان چهار سال در اولویت خود قرار داده است که فعالین فرهنگی ،هنری و قرآنی نیز که همواره در بسیاری از امور مظلوم واقع شده اند در این طرح به طور ویژه مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی گفت: همچنین از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی در وزارت راه و شهرسازی پیگیری و همکاری در احداث و راه اندازی مجموعه های تخصصی اردویی و فرهنگی در چند شهر کشور خواهد بود تا همه فعالان این حوزه از مزایای آن در توسعه فرهنگی و قرآنی بهره مند شوند.

مشاور فرهنگی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ از اصلی ترین ارکان اساسی یک جامعه به ویژه جامعه ای همچون ایران با پیشینه و غنای بالا است وزارت راه و شهرسازی به ویژه مقام عالی وزارت در برنامه ریزی ها و سیاست های کلان جایگاه ویژه ای برای این حوزه قائل شده اند.

شاکر نژاد با اشاره به اهمیت پیوست فرهنگی در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن گفت: به منظور برخوداری از مسکن های مناسب با مد نظر قرار دادن تمام معیارهای اسلامی و ایرانی پیوست فرهنگی طرح نهضت ملی مسکن در حال تدوین است  تا بعد از تصویب ابلاغ شود.

وی با قدردانی از مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در ایجاد هم افزایی مطلوب در استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در شرایط  کنونی کشور آنچه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مهم است رفع موانع و کمک به اجرای هر چه سریع تر طرح است تا ضمن خانه دار شدن هر چه سریعتر اقشار مختلف امید به آینده بهتر در جامعه تقویت شود.