شناسهٔ خبر: 112977 - سرویس استان‌ها

در جلسه بررسی مسائل مربوط به پروژه های اجرایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی مطرح شد:

احداث، روکش و آسفالت ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، فرعی و شریانی استان طی سال جاری

روکش آسفالت ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، فرعی و شریانی در خراسان شمالی تا پایان شهریورماه جاری احداث، روکش و آسفالت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جلسه بررسی مسائل مربوط به پروژه های اجرایی این  اداره کل گفت: ۴۷ کیلومتر در راه های روستایی طی چند ماه اخیر احداث و روکش شده و در کشور جزو ۳ تا ۴ استانی هستیم که عملکرد خوبی در زمینه روکش راه های روستایی داریم همچنین عملکرد روکش، لکه گیری و درزگیری در راه های فرعی و شریانی حدود ۷۰ کیلومتر بوده و در مجموع بیش از ۱۲۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی راه انجام شده است.

وی با تقدیر از پیمانکارانی که به موقع یا زودتر پروژه های راه های روستایی را اجرایی کرده اند، افزود: طلب های شهرداری ها را نیز نقد کرده ایم ضمن این که با پیگیری های و همکاری های انجام شده حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن قیر به استان جذب شده است و از پیمانکاران درخواست داریم قیرهای سال ۱۴۰۰ را به کارگاه ها حمل و در اجرای کار باقیمانده شتاب کنند و اگر جایی مشکل وجود دارد، اعلام کنند.

وی با تاکید بر این که از همه ابزار استفاده می کنیم تا اتفاق های خوب برای مردم بیفتد، اظهارکرد: اکنون فصل بودجه و اعتبارات است و تعهدات سال مالی بیشتر شهرستان ها بیش از ۶۰ تا ۷۰ و برخی شهرستان ها مانند راز و جرگلان صد درصد تمام شده است.

وی با اشاره به سفر هیئت دولت به استان خاطرنشان کرد: مصوبه هیئت وزیران بزودی به استان ابلاغ می شود و اگر چه اعتبارات حوزه راه دوره ۳ ساله است اما نقشه راهی برای ما و روی اصلی ترین نیازهای استان یعنی راه های روستایی، فرعی و ایمنی است.

شهامت با بیان این که سیاست این اداره کل حرکت کردن به سمت قراردادهای بزرگ است، ادامه داد: در برخی روستاها پروژه های راه از ۱۰ سال گذشته رها شده است که در حال اجرای آن ها هستیم، همچنین بیشترین پروژه های راهداری در محرومترین نقاط استان اجرا می شود.

مسئول قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه جوادالائمه (ع) استان هم در این جلسه به اجرای ۱۱۴ پروژه مدرسه سازی، جاده و آب شرب در استان از سوی این قرارگاه گفت: همه این پروژه ها با مشارکت مردمی و سپاه اجرا می شود و از شرکت های پیمانکار نیز خواهش می کنیم در اجرای این پروژه ها به ما کمک کنند.

سرهنگ قائنی افزود از محرومیت های استان هر چی بگوییم کم است و دوستان هر جایی بتوانند ما را یاری کنند تا محرومیت های استان را در بخش های مختلف برطرف کنیم.

حجت الاسلام اسدی مشاور فرهنگی سپاه پاسداران جوادالائمه (ع) هم در این جلسه گفت: دو صندوق داریم یکی صندوق ذخیره ارزی که خیلی به فکر آن هستیم اما صندوق دیگری نیز داریم که برخی از آن غافلیم که آن صندوق ارزشی است و باید به فکر صندوق ارزشی و خدایی خود باشیم.

وی خطاب به حاضران جلسه افزود: برخی مناطق کشور و استان با گذشت بیش از ۴۰سال هنوز در ضریب محرومیت بالایی به سر می برند و که با محرومیت زدایی دعای یک ملت پشت سر شما خواهد بود.

بر اساس این گزارش در این جلسه مدیرعاملان شرکت های پیمانکار حوزه عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز حضور داشتند.