شناسهٔ خبر: 112995 - سرویس جاده‌ای

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی خبر داد؛

بررسی پروژه جاسک-کهنوج و یزد_طبس در جلسه انجمن خیرین راه و ترابری

اجرای 32 کیلومتر عملیات روکش طبس.jpg پروژه جاسک-کهنوج و پروژه یزد_طبس در جلسه انجمن خیرین راه و ترابری مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌ و بر لزوم انتخاب مشاوران علمی و توانمند در اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در جلسه انجمن خیرین راه و ترابری بر اهمیت دانش فنی، سلامت و قدرت تصمیم گیری مشاوران و پیمانکاران در افزایش کیفیت اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی تاکید کرد و گفت: انتخاب مهندسان توانمند از شاخص‌های اصلی احداث راه با کیفیت مطلوب است که موفقیت در کنترل کیفی پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی اهمیت زمین شناسی مهندسی، توجه به سلامت، تخصص و سوابق مشاوران و کنترل مضاعف به عملکرد آنان را از اولویت‌های اصلی برشمرد و عنوان کرد: شناخت مصالح، انتخاب درست مصالح مصرفی مناسب با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و تغییر در روش‌های اجرا از گام‌های اساسی به سوی بهینه شدن اجرای پروژه‌ها و کیفیت مطلوب محسوب می‌شود.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات، کاهش هزینه‌ها با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین مهندسی جدید لازم و ضروری است.

مقبلی در ادامه بر اولویت بندی اجرای پروژه‌ها با تمرکز بر تکمیل نقاط پر حادثه تاکید کرد و افزود: بهینه سازی مطالعات و مطالعه پیش از اجرای پروژه ها از سوی مشاوران ضروری است‌، چراکه در غیر این صورت انجام مطالعات ضعیف و عدم کنترل دقیق مطالعات یکی از عوامل مشکل ساز در مراحل اجرای پروژه‌ها خواهد بود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شایان ذکر است در ادامه جلسه رئیس، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بر برنامه‌ریزی درست برای رسیدن به هدف مورد نظر، بهینه سازی مطالعات با هدف صرفه جویی در هزینه‌ها، به کارگیری مهندسی ارزش به عنوان تکنیک مدیریتی، استفاده از الگوها، انتقال تجربه‌ها و مستندسازی تاکید کردند. همچنین در ادامه پروژه‌های میناب- شهرستان بشاگرد، نیکشهر- پیشین، پروژه توسعه مکران، پروژه جاسک-کهنوج و پروژه یزد_طبس مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌.