شناسهٔ خبر: 113041 - سرویس بنادر و دریانوردی

توسط متخصصان داخلی انجام گرفت؛

پایان تعمیر اساسی برج تخلیه غلات مکنده بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی با پایان تعمیرات اساسی برج تخلیه غلات و عملیات تعویض و شستشوی مکنده پرقدرت نایرو به همت متخصان داخلی این مکنده به چرخه عملیات بندری بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در راستای نگهداری مناسب و افزایش ظرفیت حمل و نقل و آماده به‌کاری تجهیزات استراتژیک پایانه فله خشک و بهبود وضعیت فنی و ایمنی و سلامت برج‌های غلات بندر شهید رجایی، مکنده ۶۰۰ تن بر ساعت نایرو به منظور تعویض و شستشوی تجهیزات فنی از چرخه عملیات خارج شد.   

گردغبار حاصله از تنوع کالاهای اساسی مانند جو، گندم، ذرت فشار مضاعفی را به سیستم فیلترینگ(کیسه‌های فیلتر شده در قسمت استوانه‌ای) وارد می‌کند از این رو ضرورت تعویض فیلترها مکنده شستشو آن به منظور افزایش توان دستگاه مورد توجه قرار گرفت.

برای عملیات تعویض و شستشوی مکنده پرقدرت نایرو ۳۶۰ ساعت کار فنی و مهندسی انجام شده است؛ سیستم فیلترینگ تجهیز، به مونتاژ ۱۵۰ فیلتر نمدی بارگیر، بازسازی ۶۰ عدد گیره نگه‌دارنده فیلترهای نمدی غبارگیر، بررسی میزان سایش لوله خم، سرویس و تمیزکاری مجموعه روتاری ایرلاک و بررسی سایش از جمله فعالیت‌های فنی بر روی این پروژه بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، قدرت مانور بالا، توان عملیاتی با ظرفیت جابجایی ۶۰۰ تن برساعت، تسریع در عملیات و جلوگیری از وقفه‌های عملیاتی به دلیل داشتن سیستم‌های کنترل پیشرفته، استفاده از نیروی محرکه برق و دیزل که استفاده از تجهیز را در شرایط مختلف امکان‌پذیر می‌سازد و همچنین برخورداری از سه دریچه تخلیه مجزا و بارگیری به سه شکل (کامیون، سایت ذخیره‌سازی با نوار نقاله و ماشین الات ریلی) بخشی از قابلیت‌های مهم این مکنده است.