شناسهٔ خبر: 113249 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

«پویش همراهان سفر ایمن» برترین کمپین روابط عمومی‌های کشور شناخته شد

جایزه مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پویش همراهان سفر ایمن در جشنواره برترین‌های روابط عمومی کشور به عنوان برترین کمپین روابط عمومی معرفی و موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور فخاران، مشاور ریاست و مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ پویش همراهان سفر ایمن در جشنواره برترین‌های روابط عمومی کشور به عنوان برترین کمپین روابط عمومی معرفی و موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر شد.

وی با بیان این که روابط عمومی سازمان در جشنواره برترین‌های روابط عمومی نخستین اجلاس روز جهانی روابط عمومی موفق به کسب جایزه در بخش "برترین کمپین های روابط عمومی" با "موضوع پویش همراهان سفر ایمن" شد، عنوان کرد: پویش همراهان سفر ایمن از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در راستای اهداف و برنامه های سازمان و به منظور فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی جاده‌ای در راه‌های کشور برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز تردد کنندگان در جاده‌ها به توقف و استراحت در مسیر سفر، در قالب این طرح مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در چارچوب یک پویش در مدت مذکور در ۲۵ مجتمع خدماتی- رفاهی واقع در ۲۳ محور پرتردد کشور اجرا شد.

فخاران با اشاره به اهداف طرح مذکور اظهار کرد: کمک به افزایش ایمنی خودروهای استفاده کنندگان شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به کارگیری تمام ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های تکلیفی سازمان راهداری در چارچوب آیین نامه انضباطی اجتماعی ترافیکی و مورد تاکید کمیسیون ایمنی راه‌ها از اهداف این پویش بود.

وی از به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر خبر داد و گفت: می‌توان از کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به ویژه نمایش‌های آیینی سنتی بومی مقصد و کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی های بومی و مقامی شهر مقصد به عنوان اهداف دیگر اجرای این پویش نام برد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اجرای موفق این پویش در نوروز امسال و ضرورت و اهمیت آن در ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای هموطنان از اجرای دائمی این پویش در راه‌های کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد: حاصل اجرای این اقدام فرهنگی و آموزشی، ارتقای سطح آگاهی‌های کاربران جاده‌ای و نهادینه شدن موضوع توقف و استراحت در حین سفر و افزایش ضریب ایمنی سفرهای جاده‌ای باشد.

براساس این گزارش، نخستین اجلاس «روز جهانی روابط عمومی» که با بیست و سومین سالگرد درگذشت دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران، بزرگداشت روز جهانی روابط عمومی و سالروز تولد "ایویلی" بنیانگذار روابط عمومی در جهان مصادف بود، به همت انجمن متخصصان روابط عمومی، انجمن روابط عمومی ایران و موسسه کارگزار روابط عمومی و حضور جمعی از اساتید ارتباطات، مدیران و کارشناسان روابط عمومی نهادها و سازمان های مختلف برگزار شد.

در این مراسم دکتر هادی کمرئی نایب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با اشاره به تغییرات روزافزون ناشی از توسعه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی از جمله متاورس، بر ضرورت به روزرسانی دانش و تخصص مدیران و کارشناسان روابط عمومی تاکید کرد و گذار از عملکرد سنتی به مدرن را نتیجه تغییر نگرش مدیران ارشد سازمان‌ها و نقش به سزای روابط عمومی‌ها در تغییر نگرش مدیران و همگن سازی فعالیت‌ها با تغییرات عنوان کرد.

خسرو رفیعی رییس انجمن روابط عمومی ایران جلب اعتماد عمومی و توجه به افکار عمومی را به عنوان یکی از محوری‌ترین اهداف دکتر نطقی، بنیانگذار روابط عمومی ایران یاد کرد و خواستار افزایش توانمندی ها و استمرار تعاملات میان تشکل‌های روابط عمومی شد.

بر اساس این گزارش پروفسور ساروخانی، پدر جامعه‌شناسی ارتباطات ایران نیز روابط عمومی هوشمند را ترکیبی از نگرش های استراتژیک و امور جاری دانست و با تاکید بر ضرورت آینده‌نگری تصریح کرد: دانش فاخری که با اندیشه انسان ها سر و کار دارد، تضمین کننده سلامت روح و روان و ذهن انسان‌ها است و با تولید محتوای مناسب آنها را به هم متصل می‌کند و این روابط عمومی‌ها هستند که با ایجاد شبکه انسانی، به نزدیک سازی اندیشه‌ها پرداخته و با رعایت اصل عدالت در توزیع دانایی و یکپارچه‌سازی جامعه در مقابل شایعات، دنیای پراکنده و نامنسجم انسان‌ها را متحد می سازد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، لازم به ذکر است اهدای جایزه بین المللی دکتر نطقی به خانواده ایشان، رونمایی از دو کتاب «روابط عمومی در عصر متاورس» و «اطلاعات غلط در برابر اخبار جعلی» و تجلیل از پیشکسوتان روابط عمومی از دیگر برنامه‌های اجلاس مذکور بود.