شناسهٔ خبر: 113262 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت راهداری مازندران:

حفظ و پاکسازی حریم راه ، جزو وظایف همگانی است

مازندران - محسن محمدنژاد سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: حفظ و پاکسازی حریم راه ، جزء وظایف همگانی بوده و باید تمامی مسئولین ذیربط با تمهیدات لازم در خصوص زیباسازی و پاکسازی منظر حریم راه ها کوشا باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، محسن محمد نژاد خواستار عزم و اراده ملی همه مردم علی الخصوص  مالکین حاشیه راه ها در زمینه پاکسازی حریم راهها شد و اظهار داشت : صیانت از حریم راهها به منظور توسعه آتی راه و حفظ این سرمایه ملی ، از وظایف ذاتی عموم مردم است.

وی خاطر نشان ساخت : پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها می تواند نقش بسیار مهمی درامنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفا کند.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در محورهای ارتباطی مازندران ، باید حاشیه و حریم راه های این استان سرسبز ، همواره پاک و زیبا باشد.

محمد نژاد تاکید کرد : زیباسازی و پاکسازی حریم راهها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم در حفظ و پاکسازی حریم راههای استان مازندران نقش مهمی دارند.

سرپرست معاونت راهداری استان عنوان کرد: راهداران پر تلاش این اداره کل بر اساس ماده ۷ آیین نامه حریم راهها مبنی بر ریختن زباله ، نخاله ، مصالح ساختمانی روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه ها و حریم قانونی آنها در داخل و خارج محدوده ی قانونی شهر ها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع می باشد ، به انجام وظایف قانونی و سازمانی خود می پردازند.