شناسهٔ خبر: 113407 - سرویس استان‌ها

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم:

طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت راه‌های روستایی بخش سلفچگان اجرا شد

خبر معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: درقالب طرحی فرهنگی- فیزیکی و به منظور ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت راه‌های روستایی بخش سلفچگان، نسبت به آموزش یکصد تن راکب، توزیع ۴۵ دستگاه کلاه ایمنی و نصب ۳۰۰ قطعه شبرنگ بر بدنه موتورسیکلت‌ها، اقدام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل  جاده‌ای استان قم  از اجرای طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکت راه‌های روستایی دربخش سلفچگان خبرداد.
علیرضا اسدی درادامه این خبر افزود: طرح‌هایی که به منظور ارتقا ایمنی راکبین موتور سیکلت درسطح راه‌های روستایی به مرحله اجرا در می آید دردوقالب فرهنگی – فیزیکی و اهدا ملزومات ایمنی استفاده ازموتور سیکلت تعریف شده است.
وی از مهمترین طرح‌هایی که درراستای کاهش حوادث مرتبط با استفاده از موتورسیکلت اجرا می شود به برگزاری دوره های آموزشی درمحل اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به ضرورت آشنایی راکبین موتورسیکلت راه‌های روستایی با مقررات و آموزه‌های بهره مندی از این وسیله نقلیه، ضمن هماهنگی با بخشداری، شورای روستا، آموزش وپرورش و دهیاری‌ها، نسبت به تشکیل کلاس‌های آموزشی درمحل با حضور افسران آموزشی پلیس راه اقدام می شود.
اسدی افزود: طی این دوره آموزشی که درروستای جتداب بخش سلفچگان برگزارشد، یکصد تن ازراکبین موتورسیکلت، توسط عوامل آموزشی پلیس راه، با استفاده از تصاویر و فیلمهای آموزشی با قولنین و مقررات استفاده از موتورسیکلت، بخصوص درسطح راه‌های روستایی آشنا ونسبت به خطرات اهمال در توجه به عوامل ایمنی تحذیر داده شدند.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم دربخش دیگری از این خبر عنوان کرد: از آنجا که راکبین موتور سیکلت روستایی به دلیل نوع فعالیت، درمسیرهای دسترسی به باغات، مزارع کشاورزی، گله های دام و ... درطول شب نیز تردد می نمایند ضروری است نسبت به آشکارسازی این وسیله نقلیه درطول شب اقدام شود.
علیرضا اسدی توزیع و نصب شبرنگ‌های بازتابنده بر بدنه موتورسیکلت‌ها را درزمره اقدامات آشکار ساز این وسیله نقلیه دانست و خاطر نشان ساخت : دراین مرحله از اجرای طرح ارتقا ایمنی راکبین موتور سیکلت راه‌های روستایی بخش سلفچگان، افزون بر ۳۰۰ قطعه شبرنگ دربین مجموعه هدف توزیع شد.
وی با یادآوری این مهم که براساس آمار متقن عمده حوادث منجر به فوت راکبین موتورسیکلت به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده اظهار داشت: طی اجرای ده‌ها طرح ارتقا ایمنی راکبین موتورسیکلت راه‌های روستایی استان قم، نسبت به توزیع رایگان هزاران دستگاه کلاه ایمنی اقدام شده است.
اسدی افزود: طی همین مرحله ازاجرای طرح درروستای جنداب بخش سلفچگان افزون بر ۴۵ دستگاه کلاه ایمنی دربین راکبین موتورسیکلت به صورت رایگان توزیع شد که امید است نسبت به استفاده ازآن جدی و ساعی باشند.
معاون حمل ونقل برونشهری استان قم درخاتمه از تمامی عوامل اجرایی این طرح شامل راهداری و حمل ونقل، پلیس راه، بخشداری، آموزش و پرورش، شورای روستا، دهیاری و... تشکر وتقدیر کرد.