شناسهٔ خبر: 113440 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

پیش‌بینی اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های حمل و نقل آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امسال برای فصل حمل ونقل آذربایجان‌غربی ۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که در روند اجرای طرح‌های توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و راهسازی هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، گفت: این رقم از اعتبارات عمرانی برای کل پروژه‌های حمل و نقلی در نظر گرفته شده که در بخش‌های گوناگون هزینه می‌شود. 

وی بیان کرد: همچنین امسال عملیات آسفالت و بهسازی ۲۰۲ کیلومتر از کریدور بزرگراهی و راه اصلی در آذربایجان‌غربی انجام می‌شود و این امر گامی دیگر برای بهره برداری کامل از کریدور بزرگراهی و ایمنی جاده‌های استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی نیز گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار خانوار برای نهضت ملی مسکن در این استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۵ هزار متقاضی واجد شرایط هستند. 

حمزه‌لو یادآور یادآور شد: در حال حاضر عملیات احداث ۴ هزار واحد مسکن آغاز شده که حدود ۸۰۰ واحد در مرحله نازک کاری است. 

وی ادامه داد: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد است که این میزان در چهار سال محقق می‌شود.