شناسهٔ خبر: 113447 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح قرمز صادر کرد؛

افزایش ۲/۵ متری امواج در دریای عمان و تنگه هرمز/خطر خسارت عمیق برای شناورها/ضرورت تعطیل کردن فعالیت‌های دریایی

طوفان در بنادر- بندر طوفانی سازمان هواشناسی در خصوص فزایش ۲ تا ۲/۵ متری ارتفاع امواج در دریای عمان و تنگه هرمز طی امروز و فردا هشدار سطح قرمز صادر کرد و از احتمال غرق شدن شناگران و خسارت عمیق به شناورهای سبک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش ارتفاع موج و وزش باد( شرقی-جنوب‌شرقی) همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز سه‌شنبه چهارم مرداد آغاز شده و تا فردا چهارشنبه ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه وزش باد شدید همراه با رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۲/۵ متر اعلام شده و منطقه اثر آن دریای عمان و تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و هرمزگان خواهد بود.

اثر مخاطره نیز غرق شدن شناگران، خسارت عمیق به شناورهای سبک و کشتی‌های نیمه سنگین پارک شده در ساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت شنا، تعطیل کردن فعالیت‌های دریایی، انجام عملیات مربوطه برای دوری از خسارت به شناورها، جمع آوری تورهای صیادر و قفس‌ها و سایر تمهیدات پیشگیرانه توصیه کرده است.