شناسهٔ خبر: 113476 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:‌

عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع آغاز شد

ساماندهی محله چهل اختران قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از آغاز عملیات اجرایی بافت پیرامون حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) در محله چهل اختران قم پس از وقفه ۱۱ ساله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، محمد صادقی اظهار کرد: طرح ساماندهی محلات بافت مرکزی و محلات واجد ارزش تاریخی که در گذر زمان مطلوبیت کاربری خود را از دست داده اند؛ بخشی از وظایف و ماموریت های این اداره کل است که در قالب طرح بازآفرینی شهری قم در دست اجرا و پیگیری است.

وی افزود: یکی از این محلات، محله چهل اختران قم است که ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع، در طول سالیان گذشته به دلیل مشکلات متعدد به تأخیر افتاده است.

صادقی توضیح داد: عدم تعامل دستگاه ها در داخل استان و به ویژه فقدان اعتبارات مورد نیاز برای عملیات اجرایی از مهمترین این مشکلات بوده است.

وی گفت: همزمان با دهه مبارک ولایت و امامت، عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) آغاز شد.

صادقی در خصوص جزییات این پروژه ابراز کرد: براساس مصوبه سفر رییس جمهور به استان قم، عملیات اجرایی پروژه توسعه حرم موسی مبرقع(ع) از محل اعتبارات دولتی و به میزان یک سوم سهم اعتبارات ملی توسط مسکن و شهرسازی، یک سوم از محل اعتبارات استانی توسط استانداری و یک سوم هم سهم شهرداری تملک و اجرای طرح انجام می پذیرد.

وی گفت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است.

صادقی با بیان این که مساحت کل پروژه ۸۵۰۰ متر مربع است توضیح داد: هفت هزار مترمربع در قالب ساخت صحن و رواق و ۱۵۰۰ مترمربع آن محور دسترسی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدت زمان عملیات اجرایی را هشت ماه اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در فاز اول پروژه احداث فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است.