شناسهٔ خبر: 113512 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل سازمان راهداری:

اقدامات لازم برای آماده سازی پایانه های مرزی منتهی به عراق در حال انجام است

شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اقدامات لازم برای آماده سازی پایانه های مرزی منتهی به عراق در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، حمیدرضا شهرکی ثانوی در سفر به خوزستان و بازدید از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه گفت: بر اساس وظایف مشخص شده برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سوی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)، علاوه بر هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه های عضو این کمیته، سه وظیفه به سازمان ابلاغ شده است.

وی افزود: آماده سازی زیرساخت های پایانه های مسافربری شامل تأمین وسایل سرمایشی، امکانات بهداشتی، گیت های مورد نیاز تردد زائران و امکانات رفاهی برای زائرانی که از پایانه های مرزی عبور می کنند یکی از وظایف ابلاغ شده به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

شهرکی ثانوی بیان کرد: بر این اساس ارزیابی های لازم در استان صورت گرفت و در بازدید ماه گذشته از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه، پس از برآورد نیازها؛ جلسات ستادی برگزار و بر اساس این نیازها، برنامه های لازم تدوین و به استان ابلاغ شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اقدامات لازم برای آماده سازی پایانه های مرزی در حال انجام است، ادامه داد: علاوه بر آماده سازی زیرساخت ها، پروژه های ارتقاء سطح ایمنی در محورهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) آغاز شده و در صورت نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتر، تصمیم گیری های لازم در سازمان اتخاذ و به استان ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی مورد نیاز جابجایی زائران اربعین حسینی(ع)، بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس فعال داریم که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در مراسم اربعین سال های گذشته، ۸ هزار دستگاه برای جابجایی زائران مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شهرکی ثانوی اظهار کرد:علاوه بر اینکه برخی از این دستگاه های اتوبوس به دلیل سن بالا، امکان طی کردن مسیرهای طولانی را ندارند، همزمانی سفرهای تابستانی با مراسم اربعین حسینی(ع) و جابجایی مسافران درون کشور نیز حائز اهمیت است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی زائران، برنامه ریزی های لازم در سطح ملی انجام شده و استان های معین برای هر مرز مشخص شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این در سطح همکاری های بین دستگاهی، در تلاش هستیم مطابق تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)، ظرفیت ناوگان دستگاه های لشکری، کشوری و ناوگان حمل و نقل در اختیار واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

شهرکی ثانوی در ادامه ضمن اشاره به پروژه های زیرساخت و آماده سازی در همه پایانه های مرزی اربعین حسینی(ع)، از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای بهبود و ایجاد این زیرساخت ها خبر داد.

وی بیان کرد: همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه تا آغاز مراسم پرشکوه اربعین حسینی(ع)، هرگونه اعتبار مورد نیاز دیگر در این راستا را برای راحتی و ایمنی زائران عزیز برای اجرا و جذب به استان ها ابلاغ خواهد کرد.