شناسهٔ خبر: 113525 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری اعلام کرد:

ثبت‌نام از متقاضیان جدید واجد شرایط شرکت در آزمون تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا

جواد هدایتی ثبت‌نام از متقاضیان جدید واجد شرایط در بیست و ششمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا از روز شنبه هشت مردادماه سال جاری آغاز و تا روز پنجشنبه مورخ ۲۰ مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای با اعلام این خبر گفت: تارنمای آزمون به نشانی transit.rmto.ir از روز شنبه مورخ ۸ مرداد لغایت پنجشنبه مورخ ۲۰ مرداد سال جاری برای ثبت نام جاماندگان از بیست و ششمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا، مجدد بازگشایی می‌شود.

اطلاعات مورد نیاز به تدریج از طریق تارنمای آزمون اطلاع‌رسانی می‌شود و متقاضیان باید ضمن بارگزاری مدارک و تکمیل فرم مربوطه در تارنمای فوق، نسبت به ارائه مدرک به استان محل تقاضای تأسیس یا هر استان دیگر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ و محل برگزاری آزمون متعاقباً اعلام می‌شود، افزود: آزمون این دوره نیز عمدتاً بر مهارت‌های تخصصی و اطلاعات کاربردی داوطلبین مبتنی خواهد بود و متقاضیان أخذ مجوز تأسیس شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا باید از تجارب و دانش کافی علمی و کاربردی در حوزه‌های مرتبط با حمل و نقل بین المللی کالا و ترانزیت برخوردار باشند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی تأکید کرد: قبول شدگان آزمون دوره‌های قبل، اجازه شرکت در آزمون را نداشته و در صورت مشاهده یا گزارش چنین مواردی، وفق مقررات اقدام می‌شود.

هدایتی بیان کرد: آزمون برای متقاضیان واجد شرایط به صورت متمرکز فقط در شهرستان تهران در زمان مقرر برگزار خواهد شد. نتایج متقاضیان آزمون به صورت کارنامه در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای، هدایتی یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی، انجام دو نوبت واکسیناسیون و ارائه گواهی آن که حداقل دو هفته از نوبت دوم گذشته باشد و ارایه تست پی سی آر منفی کرونا با مهلت حداکثر ۹۶ ساعت از انجام آزمایش صادر شده از آزمایشگاه معتبر الزامی است.