شناسهٔ خبر: 113550 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

واگذاری اراضی به ۱۳۳ نفر از اقشار ویژه استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۴ هزار مترمربع از اراضی ملی این استان در راستای تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان واگذار شد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تامین مسکن اقشار ویژه استان اظهار کرد: بر اساس بند ل ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تامین مسکن اقشار ویژه واجد شرایط باقیمانده (جانباران ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان، فرزندان شهید، فرزندان جانبار ۷۰ درصد به بالا) در قالب واگذاری زمین و مسکن مسئولیت پیدا کرد.  

وی افزود: در همین خصوص در سال جاری اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۳۳ واحد مسکونی جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان واگذار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اراضی واگذار شده در این راستا جمعاً بیش از ۱۴ هزار مترمربع بوده است عنوان کرد: این اراضی در شهرهای اردستان، آران وبیدگل، خمینی شهر، زواره، کاشان، گلپایگان، لنجان و مهاباد واگذار شده است. 

وی در خصوص واگذاری زمین‌های مسکونی و غیرمسکونی در چارچوب تکالیف قانونی اذعان داشت: اراضی با کاربری مسکونی واگذار شده طی سه ماهه اول سال بیش از ۶۲ هزار مترمربع بوده است و به منظور عمل به تکالیف قانونی در کنار اراضی با کاربری مسکونی، در این برهه زمانی بیش از ۲۶۷ هزار مترمربع اراضی با کاربری‌های اداری، تجهیزات شهری، خدماتی، درمانی و بهداشتی، صنعتی و مذهبی واگذار شده است.  

قاری‌قرآن با اشاره به تبدیل ۲۸۶ فقره اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگی گفت: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند همچنین این اقدام از وقوع جرایم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.