شناسهٔ خبر: 113587 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد:

اتمام لایروبی کانال آشوراده تا سال آینده/ اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای احیای خلیج گرگان

خلیج گرگان معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت احیای خلیج گرگان را تشریح کرد و گفت: تا یکسال آینده لایروبی کانال آشوراده به اتمام می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید علی‌نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره آخرین وضعیت خلیج گرگان، اظهار داشت: بر اساس سفر رئیس جمهور به استان گلستان و ابلاغ ایشان مبنی بر احیای خلیج گرگان، سازمان بنادر و دریانوردی بنابر مطالعات ۸ ساله در خصوص احیای این خلیج وارد عمل شد و بلافاصله قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار، فعالیت را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر۴۰ دستگاه ماشین آلات در منطقه برای پاکسازی و لایروبی خلیج گرگان حضور دارد و پس از انجام عملیات، مناطقی برای تخلیه رسوبات، ایجاد می شود بعد از آن وارد فاز دریایی خلیج می‌شویم؛ به زودی ۳ دستگاه لایروب به منطقه وارد می شود و چند ماه دیگر یک لایروب بزرگ از جنوب کشور به خلیج گرگان منتقل خواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه احیای خلیج گرگان یک پروژه ملی است که با هماهنگی دستگاه های ذی ربط در حال پیشبرد است، خاطرنشان کرد: ۲ هفته یکبار سازمان بنادر گزارشی را به ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور ارائه می کند و همچنین ماهانه مسئولان سازمان بنادر از این پروژه بازدید می کنند تا فعالیت ها طبق برنامه انجام شود.

علی نازی افزود: بر اساس دستور رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور، ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی این سازمان در نظر گرفته شده که در فاز اول حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و طی یکسال آینده فاز اول پروژه، تحت عنوان لایروبی کانال آشوراده به اتمام می رسد تا در سال ۱۴۰۲ لایروبی کانال پایان پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه طی ۳ سال آینده باقی مانده اعتبارات در نظر گرفته شده به سازمان بنادر تزریق می شود تا پروژه احیای خلیج گرگان با قدرت کار خود را پیش ببرد، گفت: بر اساس برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته تا سال آینده این پروژه ملی، تحویل ملت شریف ایران خواهد شد.