شناسهٔ خبر: 113606 - سرویس استان‌ها

مذاکره مسوولان دیاله عراق و کرمانشاه؛

تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی (ع) از پایانه مرزی خسروی

جلسه تردد زوار اربعین یک هیات عراقی به سرپرستی معاون استاندار دیاله پایانه مرز خسروی وارد کشورمان شد و در نشستی با هیاتی از استان کرمانشاه به سرپرستی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در خصوص تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرز رسمی خسروی مذاکره و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این جلسه با تسلیت ماه محرم گفت: تمام تلاش ما بر استقرار امکانات و تمهیدات و زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی ویژه به زائران جهت تردد به عتبات عالیات و همچنین ایجاد بستر مناسب برای برای ورود زائران عراقی جهت زیارت مشهد مقدس از مرز رسمی خسروی است.

فخری افزود: امروز شاهد حضور یک هیات اعزامی از کشور دوست و همسایه عراق بودیم که مباحث بسیار خوبی در نشست با این هیات مطرح شد و توافقات بسیار خوبی صورت گرفت که زوار بتوانند به راحتی از این مرز تردد کنند.

 وی اظهار داشت: استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی از دیرباز محل تردد زائران بوده و امسال نیز شاهد تردد زائران از این مسیر خواهیم بود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر تشکیل تیم های تخصصی برای پیگیری موارد و مشکلات و همچنین برگزاری جلسات متعدد و مستمر بین فرمانداران قصرشیرین و خانقین تاکید کرد تا مسایل و مشکلات موجود مرتفع شود.

وی همچنین از تلاش و پیگیری برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی برای تردد زائران  خبر داد و گفت: طرف عراقی قول و قرارهایی دادند که اگر این موارد نهایی شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

فخری همچنین از حضور یک نماینده از کشورمان در مرز نذریه عراق و یک نماینده از سوی طرف عراقی برای حضور در مرز خسروی جهت پیگیری موارد مربوط خبر داد.

وی ادامه داد: به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی امسال مرز خسروی به روی زائران اربعین حسینی بازگشایی خواهد و باید تلاش کنیم تا امکانات و تسهیلات و تجهیزات لازم در زمینه های مختلف رفاهی و بهداشتی و حمل و نقل و همچنین متناسب سازی و همسازی گیت های ورودی و خروجی از مرز در پایانه های مرزی خسروی و منذریه را ایجاد کرده که خدمات خوبی به زوار ارائه دهیم.

وی گفت: ما باید امکانات را طوری ببینیم که در ۱۰ روز منتهی به اربعین روزانه ۱۰۰ هزار نفر تردد را از مرز خسروی به عراق داشته باشیم و همچنین همکاری های ما با استان دیاله تنها در مبحث اربعین نیست و در جلسات بعدی در رابطه با برگزاری نمایشگاه دائمی، تبادل دانشجو و درمانی نیز همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/