شناسهٔ خبر: 113640 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد؛

خسارات ۳۵۰ میلیارد تومانی سیل به استان سیستان و بلوچستان/ آماده‌باش راهداری در اصفهان، کرج و قزوین

آماده باش مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از خسارات ۳۵۰ میلیارد تومانی سیل به استان سیستان و بلوچستان و آماده‌باش راهداری در اصفهان، کرج و قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه میزان خسارت وارده بر اثر سیل به محورهای استان‌های کرمان و هرمزگان در حال ارزیابی است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بر اثر سیل آسیب دیدند و در استان‌هایی از جمله خوزستان که هشدار قرمز و نارنجی صادر شده بود، با کلیه امکانات راهداری در آماده باش کامل هستیم.

وی افزود: در حال حاضر در سه استان یاد شدهیک هزار و ۴۰۵ کیلومتر راه و ۵۰۰ ابنیه بر اثر سیل آسیب دیده‌اند.

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان با اشاره به این‌که تاکنون ۲۵ هزار و ۲۰۰ متر مکعب در این سه استان ریزش برداری صورت گرفته است، عنوان کرد: هنوز در خصوص میزان خسارت وارده بر اثر سیل در استان‌های کرمان و هرمزگان به جمع بندی نهایی نرسیده ایم، با این حال اما سیل در سیستان وبلوچستان ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته است.

بهرامی‌نیا در ادامه گفت: در حال حاضر ۳۳ محور روستایی مسدود شده است و از سایر روستاها نیز به علت صعب العبور بودن اطلاعاتی در دست نیست، همچنین از ۱۵ محور فرعی مسدود شده هفت محور بازگشایی شده است.

به گزارش سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان با بیان این‌که در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان ۱۷۳ گروه با ۷۷۳ دستگاه ماشین آلات راهداری با یک هزار و ۵۹۳ نفر نیروی راهداری در حال ارائه خدمات هستند، خاطرنشان کرد: در دیگر مناطق از جمله اصفهان، کرج و قزوین در صورت وقوع سیل آماده عملیات راهداری هستیم.