شناسهٔ خبر: 113643 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد؛

افتتاح بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن شهرهای جدید کشور در هفته دولت/ سرعت‌بخشی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اولویت شرکت عمران شهرهای جدید است

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در مرحله نخست اجرای نهضت ملی جهش تولید مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید فعال است که شماری از واحدهای یک طبقه آن هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری  مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز پنجشنبه در بازدید از شهر جدید عالیشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وعده رئیس جمهور برای ساخت چهار میلیون مسکن در قالب نهضت ملی مسکن و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به شرکت عمران شهرهای جدید و دیگر دستگاه‌های مرتبط تکلیف شده تا با شناسایی و حل مشکلات، واحدهای مسکونی گام نخست با سرعت قابل توجهی احداث شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با این حال در برخی از مناطق مشکل محدودیت زمین وجود دارد اما این مسئله در شهر جدید عالیشهر بوشهر وجود ندارد.

جعفری ادامه داد: در این زمینه باید در بخش عملیات اجرایی هماهنگی‌هایی صورت گیرد که این مهم مروز در نشست شوارای اداری این شهر پیگیری می‌شود.

 مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: مسائل مربوط به پیمانکاری و بانکی، قراردادهای مشارکتی و تک سندی کردن اراضی بخشی از مسائلی است که حل آن در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور حتم تلاش می‌شود تا سهمیه‌ای از واحدهای نهضت ملی مسکن در هفته دولت به بهره‌برداری برسد و بخشی از واحدهای مسکونی مناطقی که واحدهای یک طبقه اجرایی شده است، در این زمان تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر واحدهای مسکونی گام نخست نهضت ملی مسکن، برخی از پروژه‌های مسکونی متوقف و نیمه کاره‌ نیز در کشور وجود دارد که فاقد متقاضی بوده و در این دوره که ثبت نام متقاضیان صورت گرفت، سرعت‌بخشی به آنها در دستور کار جدی قرار گرفته تا شاهد افتتاح آنها باشیم.

افتتاح بخشی از واحدهای نهضت ملی مسکن  شهرهای جدید کشور در هفته دولت/ سرعت‌بخشی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اولویت شرکت عمران شهرهای جدید است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور درباره تعهد سنواتی این شرکت برای تکمیل واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر، گفت: در شهرهای جدید حدود ۶۰ هزار واحد باقیمانده داریم که هنوز تحویل داده نشده و حدود ۲۰ هزار واحد نیز تحویل شده اما مراحل و امکان بهره بردای آن برای گیرنده فراهم نبوده است.

جعفری اعلام کرد: بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکن مهر امسال تحویل می‌شود و مابقی در تابستان آینده به اتمام می‌رسد.