شناسهٔ خبر: 113647 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول خبر داد:

آزادسازی حریم قانونی راه در جاده شوشتر به دزفول

حریم قانونی راه در جاده شوشتر به دزفول رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: حریم قانونی راه در قسمتی از جاده شوشتر به دزفول با دستور فرماندار و دادستان شهرستان دزفول آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، ابوذر موحدی با اشاره به دستور فوق اظهار داشت: طرح چهارخطه دزفول - شوشتر سال های زیادی است به دلایلی از جمله وجود معارضان متوقف شده حال آنکه حریم قانونی این جاده به میزان ۲۲/۵ متر از وسط جاده است.

وی ادامه داد: قطعه هایی از این جاده در سال های گذشته آزادسازی شده ولی مهمترین قطعه آن که تاکنون با ممانعت کشاورزان متوقف بود به طول حدود ۶ کیلومتر از سمت صالح شهر به دزفول با دستور فرماندار و دادستان و همکاری یگان ویژه و با استفاده از ماشین آلات اداره راهداری از کیلومتر ۱۷ تا ۲۳ آزادسازی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با بیان اینکه معارضان حریم جاده اقدام به کشت نموده بودند بیان کرد: آزادسازی حریم این جاده برای تعریض و بهسازی به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز شمال خوزستان انجام شد.

 وی افزود: سالانه تصادف منجر به فوت زیادی در این جاده رقم خورده است که با تعریض جاده این آمار کاهش خواهد یافت.

وی به سفر اخیر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: در این سفر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بر اهمیت چهارخطه شدن این محور ارتباطی تاکید کرده و احداث این محور را برای شهروندان ضروری دانست.

وی ادامه داد: طرح جاده دزفول به شوشتر از اردیبهشت ۹۹ با اعتبار اولیه ۸۶۶ میلیارد ریال آغاز شده و مدت اجرای آن ۳۶ ماه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: این طرح در محدوده شهرستان دزفول به چهار قسمت تقسیم شده که حدود ۲۳ کیلومتر است، کیلومتر یک تا پنج این طرح شامل پل هوایی سه راهی حمزه تا سیاه منصور به طور کامل آسفالت شده است.

پیش از این دادستان عمومی و انقلاب دزفول اعلام کرده بود معارضان طرح تعریض جاده دزفول- شوشتر یک ماه برای رفع تصرف فرصت دارند در غیر این صورت در چارچوب قانون با آنان برخورد می‌شود.