شناسهٔ خبر: 113669 - سرویس جاده‌ای

در پی وقوع سیل و با تلاش نیروهای راهداری البرز؛

راه‌های اصلی و روستایی شهرستان طالقان رفع انسداد شد

رفع انسداد راه‌های اصلی و روستایی طالقان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طالقان گفت: با تلاش نیروهای راهداری، ۱۸ نقطه‌ مسدود شده در راه‌های این شهرستان ریزش‌برداری و رفع انسداد شده و تردد در آن‌ها برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نصیر یزدانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طالقان اظهار کرد: باتوجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع احتمالی سیل نیروهای راهداری این شهرستان از روز چهارشنبه، پنجم مرداد در آماده‌باش کامل بودند و گشت‌زنی در راه‌ها به طور مداوم برقرار بود.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته بر اثر بارش شدید باران در این شهرستان شاهد وقوع سیل بودیم، گفت: خوشبختانه با مدیریت، هوشیاری و حضور به موقع نیروهای راهدار آسیبی به کاربران جاده‌ای وارد نشد.

یزدانی توضیح داد: در پی این اتفاق و براثر ریزش کوه و روان‌شدن سیلاب و گل و لای، ۱۶ نقطه در راه‌های فرعی و روستایی و دو نقطه در محور اصلی این شهرستان دچار ریزش و رانش شد که بلافاصله، ۱۵ نیرو در قالب دو اکیپ‌های راهداری با به‌کارگیری انواع ماشین‌آلات راهداری به محل‌های حادثه اعزام و مشغول به ریزش‌برداری و رفع انسداد راه‌ها شدند.

این مسئول توضیح داد: با تلاش نیروهای راهداری در حال حاضر تمام نقطه‌های مسدود شده در راه‌های این شهرستان ریزش‌برداری و رفع انسداد شده و تردد در آن‌ها برقرار است.

به گزارش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، یزدانی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده بارش‌های تندری در پیش‌رو داریم، اظهارکرد: کاربران جاده‌ای قبل از عزیمت به این شهرستان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها، انسدادها، محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.