شناسهٔ خبر: 113676 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خبر داد؛

آبگرفتگی ٢٠٧ محور روستایی را مسدود کرد/ انسداد محور چالوس، هراز و آزادراه تهران-شمال/ استقرار ۱۸۲۰ راهدار در محورهای آسیب دیده و آسیب‌پذیر

رفع انسداد راه های طالقان مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آبگرفتگی ٢٠٧ محور روستایی و انسداد محور چالوس، هراز و آزادراه تهران-شمال در پی وقوع سیل اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با بیان اینکه در حال حاضر محور چالوس، جاده تهران-شمال و محور هراز به دلیل احتمال ریزش کوه یا ترانشه‌ها مسدود هستند، گفت: در حال حاضر فعلا ریزشی در این مسیرها رخ نداده است، اما از آنجایی که احتمال ریزش وجود دارد، به همین دلیل تصمیم به انسداد این مسیرها گرفته شده است.

وی درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور با توجه به بارش باران و سیلابی بودن برخی از مسیرها، عنوان کرد: پس از اعلام هشدارهای هواشناسی و وضعیت‌های قرمز و نارنجی در برخی از مناطق و شهرها، تمام عوامل راهداری در سطح کشور به حالت آماده باش درآمدند و در حال حاضر یکهزار و ٨٢٠ راهدار در قالب ٢٠١ اکیپ راهداری با یکهزار و ۴٣۵ دستگاه و ماشین آلات راهداری مشغول به کار در مسیرهای آسیب دیده و آسیب پذیر هستند.

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان افزود: مهمترین مسیرهایی که در شرایط جوی چند روز گذشته مسدود شدند، جنوب و جنوب شرق کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد و خارج از محدوده استان تهران بوده‌اند.

بهرامی‌نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢٠٧ محور روستایی مسدود شده و از ٢١ محور فرعی که دچار آبگرفتگی شده توانستیم ١٢ محور را بازگشایی کنیم و همچنین هفت محور شریانی مسدود بود که با اقدام راهداران شش محور بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محور چالوس، جاده تهران-شمال و محور هراز به دلیل احتمال ریزش کوه یا ترانشه‌ها مسدود هستند، گفت: البته تاکید می‌کنم فعلا ریزشی در این مسیرها رخ نداده اما از آنجایی که احتمال ریزش وجود دارد، تصمیم به انسداد این مسیرها گرفته شده است.

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان با اشاره به مسیر جایگزین محورهای مسدود اعلام شده، اظهار کرد: بار ترافیکی این مسیرها وارد فیروزکوه شده است، از این رو در جاده فیروزکوه از شمال-جنوب در منطقه گیلاوند شاهد ترافیک سنگینی هستیم. البته نقطه‌ای در این جاده هم دچار ریزش شده اما به حدی نیست که باعث انسداد مسیر شود.

بهرامی‌نیا با تاکید بر اینکه از یک هفته گذشته به مردم درباره عدم انجام سفرهای غیرضروری با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده هشدار داده بودیم، گفت: خوشبختانه شاهد تلفات جاده‌ای ناشی از ریزش کوه، سیلاب و آبگرفتگی‌ها نبودیم، با این حال اما یکی از راهداران در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان در حین کار و رفع انسداد جان خود را از دست داد و به مسافران هیچ آسیبی وارد نشده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران این سازمان، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مسافران هشدارها را جدی نگرفتند و وارد جاده شدند، اما خوشبختانه هیچ مسافری در راه نمانده است.