شناسهٔ خبر: 113677 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

خسارت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان

خسارت‌باران های مونسون درسیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خسارت بارندگی‌های سامانه مونسون‌  به راه‌ها و پل‌های محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وقوع سیل در این استان و انسداد برخی مسیرها، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای هشدار قرمز هواشناسی به صورت شبانه روزی تعداد ۵۷ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۱۵ نفر نیروی راهدار در حال انجام فعالیت و بازگشایی محورها هستند.

وی در خصوص میزان خسارت وارد شده به راه‌های این استان، عنوان کرد: برآورد اولیه خسارت بارندگی‌های سامانه مونسون‌ به راه‌ها و پل‌های محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است که پس از جمع بندی کامل احتمال افزایش میزان خسارت وجود دارد.

کُرد افزود: بیشترین خسارت در اثر بارندگی‌های چند روز اخیر به محورهای مواصلاتی بخش نصرت آباد و محورهای حوزه شهرستان تفتان مربوط بوده است که متاسفانه یک پل در بخش نصرت‌آباد به طور کامل تخریب و به چند پل دیگر نیز در این محور خسارت وارد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شهروندان از انجام سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و پیش از سفر با سامانه ۱۴۱ مدیریت راه‌های استان تماس بگیرند و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.