شناسهٔ خبر: 113725 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

پیش‌بینی اعزام ۵ میلیون مسافر در ایام اربعین

جلسه مدیران و معاونان وزارت راه و شهرسازی با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ۳ ماه پیش ستاد اربعین تشکیل شده است،‌ از پیش بینی برای جابجایی حدود ۵ میلیون زائر اربعین حسینی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تقدیر از دست اندرکاران عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ که با حضور حمیدرضا سیدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، شمس الدین فرزادی پور سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و سایر عوامل اجرایی برگزار شد، بیان کرد: امروز مصادف با اولین روز ماه محرم  است انشالله راه امام حسین علیه السلام را ادامه دهیم تا آن دنیا مورد شفاعت قرار بگیریم.

قاسمی افزود: حادثه کربلا یک حادثه و جنگ معمولی نبود، جنگ‌های بسیاری در طول تاریخ اتفاق افتاده است اما حادثه کربلا برای ادامه راه بشر اتفاق افتاده است.

وی ضمن تشکر ویژه از عوامل حج۱۴۰۱ افزود: برای حج امسال حدود۴۰ هزار نفر با هواپیمای جمهوری اسلامی جابجا شدند که برای خیلی ها این کار نشدنی بود اما با برگزاری جلسات و پیگیری‌های موثر به لطف خدا این عملیات هوایی و پروازی بسیار بزرگ با یک ایرلاین به دست توانمند همکاران ما انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی از خدمات ناوگان حمل و نقل هوایی برای ارائه خدمات به حجاج١۴٠١ به عنوان خادم مردم تقدیر و تشکر کرد.

قاسمی با اشاره به زحمات همه سازمان های درگیر عملیات حج گفت متوسط تاخیر در پروازها بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بود و امیدوارم خداوند پاداش بزرگی به شما عطا کند.

وی افزود: کار بسیار بزرگی در ارتباط با موضوع اربعین بر دوش وزارتخانه است و از ۳ ماه پیش ستاد اربعین تشکیل شده است تا بتوانیم به حدود ۵ میلیون زائر اربعین حسینی خدمات رسانی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در این ستاد برنامه‌ریزی لازم برای اعزام زائران اربعین در حال انجام است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۵۰ الی۶۰ هزار زائر به صورت هوایی به این سفر خواهند رفت که امیدوارم بتوانیم در آن زمان خدمات رسانی خوبی به عنوان خادمان به مسافران اربعین ارائه دهیم.

انتهای پیام/