شناسهٔ خبر: 113739 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

اجرای عملیات روکش آسفالت در محور ساحلی بوشهر-دیر

اجرای عملیات روکش آسفالت در محور ساحلی مدیرکل راهداری و حمل جاده ای استان گفت : عملیات روکش آسفالت محور ساحلی بوشهر- دیر در محدوده خورشهاب بطول یکهزار۲۰۰متر با اعتباری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اجرا گردید .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل جاده ای استان گفت : عملیات روکش آسفالت محور ساحلی بوشهر- دیر در محدوده خورشهاب بطول یکهزار۲۰۰متر با اعتباری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اجرا شد.

وی افزود : این عملیات در قالب طرح سراسری لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی استان و به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی در محور شریانی ساحلی بوشهر به دیر به مدت دو ماه به اجرا در آمده است .

اخترشناس با توجه به اولویت راههای شریانی استان در برنامه های راهداری تصریح کرد : ویژگی تردد بالا و همچنین شاخص شریانی بودن راهها از جمله اولویت های راهداری برای انجام اقدامات ضروری در راهها برای کاهش حوادث و تلفات ترافیکی است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : محور ساحلی بوشهر - دیر به بدلیل  اتصال بندر بوشهر به دیر و همچنین چندین بندر تجاری و صیادی دیگر از جمله بندر تجاری دلوار از محورهای پر تردد استان است که نیازمند توجه ویژه است .

وی بیان داشت : طرح ایمن سازی این محور شامل ، تعریض ، بهسازی و روکش آسفالت در قطعات دیگری از جمله قطعه یک بردخون – دیر بطول ۵ کیلومتر و قطعه دوم همین مسیر بطول ۱۰ کیلومتر در حال انجام است .

اخترشناس اظهار داشت : برای تکمیل قطعات یک و دو بردخون – دیر مجموعا۵۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه می شود .