شناسهٔ خبر: 113756 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد ؛

تمام محورهای استان فارس باز است

حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در محل اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه پلیس راه به دهق - اصفهان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به باز بودن تمام محورهای مواصلاتی استان فارس از بازگشایی موقت محور روستایی انارک به خنجشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به باز بودن تمام محورهای مواصلاتی استان فارس از بازگشایی موقت محور روستایی انارک به خنجشت خبر داد.

علیرضا راستیار از آمادگی همه نیروهای راهداری به جهت امدادرسانی و بازگشایی انسداد احتمالی مسیرها در سطح استان خبر داد.

راستیار افزود: هم اینک ۵۰۰ نیروی راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین در شبکه راههای استان مستقر و آماده مقابله با بحران احتمالی ناشی از جاری شدن سیل هستند.

وی با اشاره به اینکه جلسات مدیریت بحران به صورت منظم در حال برگزاری است، افزود: اطلاعات آخرین وضعیت استان دائم در حال به‌روزرسانی است و همکاران ما به سمت نقاط حساس گسیل داده می‌شوند.

راستیار با بیان اینکه همه محورهای مواصلاتی در سطح استان باز بوده و تردد در حال انجام است، اظهار داشت: تنها چند محور روستایی در محدوده بختگان برش‌هایی دارند  که انسداد تلقی نمی‌شود و دسترسی به آنها وجود دارد.

وی، با اشاره به تخریب پل قلعه میرزا در محور خرمی - انارک - خنجشت در محدوده روستاهای قشلاق قلعه میرزا در شهرستان خرمبید گفت: هم اینک مسیر جایگزین برای دسترسی به روستاهای بالادست این پل از محور خنجشت به اقلید پیش بینی شده و می کوشیم به شکل موقت این محور را بازگشایی کنیم.

وی با اشاره به تخریب پلی میان خرمبید و اقلید واقع در محور انارک به خنجشت گفت: در تلاشیم این محور به صورت موقت بازگشایی ‌شود و هم‌اکنون نیز دارای مسیر جایگزین است.

راستیار با تاکید بر تجربه مدیریت سیل در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین‌آلات سنگین به شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌های مورد نظر طبق اهمیت راه‌ها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم. وی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی استان از طریق بیش از ۲۵ دوربین نظارتی به صورت آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از تمامی هم استانی‌های عزیز و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور در روزهای اخیر، حتما پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل کرده و حتما به توصیه‌های ایمنی و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.