شناسهٔ خبر: 113761 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اعلام کرد؛

کلنگ احداث یک هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی در میناب به زمین زده شد

کلنگ زنی نهضت ملی میناب هرمزگان 1 مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: با حضور استاندار هرمزگان و مسئولان استانی احداث ۱ هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میناب کلنگ‌زنی شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)، عباس کمالی در این مراسم اظهار داشت: آیین کلنگ‌زنی پروژه طرح نهضت ملی مسکن، شهرستان میناب با هدف احداث ۱ هزار ۶۲۳ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۲۰/۵ هکتار آغاز شد.

دوستی استاندار هرمزگان نیز با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق مسکونی جدید الاحداث در نهضت ملی مسکن دیده شده است اظهار کرد: مدل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اکثر شهرهای استان به جز شهر بندرعباس، این است که زمین به صورت قطعه بندی به مردم واگذار می‌شود و آن‌ها خودشان مستقیم در امر ساخت و ساز دخیل می‌شوند ضمن اینکه در این طرح تمام کاربری‌ها اعم از فضاهای آموزشی، تفریحی، فضای سبز و زیرساخت‌های مورد نیاز نیز دیده شده است.

وی افزود: خوشبختانه برای واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان محدودیت‌ زمین وجود ندارد و به هر میزان که مردم ثبت‌نام کنند آمادگی واگذاری زمین و احداث مسکن وجود دارد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن، زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می‌شود؛ عنوان‌کرد: ۴۰ میلیون تومان هزینه‌ای که در ابتدای اجرای طرح از مردم اخذ می‌شود به جهت ضمانتی برای این است که مردم حتما ساخت و ساز را آغاز کنند و اصل مبلغ بعد از آغاز ساخت و ساز به مردم بازگردانده می‌شود و این مبلغ در واقع پول مشارکت در ساخت منازل است.

دوستی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تامین فضاهای موردنیاز شهرک‌های جدیدالاحداث مجری خود دولت است و کار به صورتی پیمانکاری نیست ما متعهد هستیم فضاها را به صورت کامل اجرا کنیم تا شاهد آسیب‌هایی که در طرح مسکن مهر بودیم نباشیم و با شروع احداث  مسکن بعد از اینکه کارها به یک پیشرفتی برسد احداث زیرساخت‌های مورد نیاز نیز آغاز خواهد شد.