شناسهٔ خبر: 113772 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بازگشایی محور مواصلاتی یاسوج-سپیدار-سادات

بازگشایی و ریزش برداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از سیل بردگی و ریزش کوه با حجم بسیار بالایی از سنگ در محور محور مواصلاتی یاسوج-سپیدار-سادات خبر داد.


 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از رانش و ریزش کوه با حجم بسیار بالایی در محور محور مواصلاتی یاسوج-سپیدار-سادات خبر داد و افزود: راهداران این استان با بکارگیری تمام توان خود این محور را بازگشایی و پاکسازی کردند.

عابد محمدی گفت: در پی بارندگی‌های روز گذشته که باعث رانش زمین در منطقه دیلگون شدو خوشبختانه آسیب به کاربران جاده ای وارد نشد و با حضور به موقع ۲ اکیپ راهداری با ۴ دستگاه ماشین آلات سنگین در اسرع وقت اقدام به بازگشایی محور فوق شد.

وی افزود: در پی وقوع سیل و بارش اخیر محور یاسوج- سپیدار دچار رانش شده  که بلافاصله پس از این اتفاق اکیپ های راهداری با بکارگیری انواع ماشین آلات راهداری در محل حادثه اعزام و نسبت به ریزش برداری و بازگشایی مجدد محور مذکور اقدام کردند. 

محمدی گفت: تمامی اکیپ‌های راهداری استان در محورهای مواصلاتی، درحال آماده باش و عملیات راهداری در حال انجام است و تردد به صورت ایمن برقرار است.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: جاده یاسوج-سپیدار-دهدشت یکی از مسیرهای جاده ای بین شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه است که بازگشایی آن ضروری بوده و متاسفانه با توجه شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان در سال های گذشته و پس از جاری شدن سیل حوادث متعددی در خصوص ریزش و رانش جاده در محورهای کوهستانی رخ داده است.

محمدی در پایان خطاب به مردم و مسافران توصیه کرد: مسافرین و رانندگان میتوانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.