شناسهٔ خبر: 113791 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش های موسمی در بیشتر استان‌ها/ دریای عمان و تنگه هرمز در دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود

امواج دريا طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تدوام بارش های در بیشتر استان های کشور از مواج و متلاطم بودن دریای عمان وتنگه هرمز در دو روز آینده خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: برای امروز و فردا همچنان بارش‌های موسمی در کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان‌وبلوچستان، شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و شرق استان‌های اصفهان، یزد و سمنان‌، همدان، مرکزی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران ادامه دارد.

 وی افزود: در ارتفاعات خراسان رضوی و شمالی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود و در برخی نقاط احتمال خیزش گرد وخاک وجود دارد و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام اینکه در مناطقی که بارش‌ها شدیدتر است هشدار های لازم صادر شده است، گفت: در نیمه شرقی و جنوبی خوزستان، نیمه غربی و جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان وبلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر بارش‌ها در حد هشدار قرمز است و همچنان هموطنان  در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

به گفته گودرزی روز سه شنبه در چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،  شرق خوزستان، غرب فارس برخی نقاط بوشهر، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی و روز چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد وخاک را شاهد هستیم.

 وی افزود: در چند روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد وخاک ادامه دارد و دریای عمان و تنگه هرمز برای دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه آسمان تهران امروز نیمه ابری و گاهی اوقات ابری خواهد بود، گفت: رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید در تهران دور از انتظار نیست و فردا هم این شرایط در تهران وجود خواهد داشت و بیشینه دما در تهران امروز به ۳۳ درجه  بالای صفر می رسد.