شناسهٔ خبر: 113864 - سرویس هواشناسی

مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرد؛

هشدار زرد برای رگبار و بارش تگرگ در تهران/شهروندان تهرانی از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

آسمان ابری- آسمان- باران مدیرکل هواشناسی استان تهران از صدور هشدار زرد برای رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات تهران خبر داد.

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در تهران از روز دوشنبه خاطر نشان کرد: هشدار سطح زرد هواشناسی به همین منظور صادر شده است.

وی افزود: این سامانه منجر به وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در نیمه شمالی و ارتفاعات استان تهران شده و همچنین احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

جلالی با بیان اینکه سامانه بارشی دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در شمال تهران فعال خواهد بود، گفت: با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، شهروندان از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها بپرهیزند.

وی همچنین نسبت به آب گرفتگی معابر، و لغزندگی جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

رئیس سازمان هواشناسی استان تهران خاطر نشان کرد: خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای و وقوع صاعقه از دیگر مخاطرات این سامانه خواهد بود.

جلالی افزود: این سامانه می‌تواند منجر به شکسته شدن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی شود.

وی به عدم تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ رو، پرهیز از صعود به ارتفاعات و اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد طی این دو روز توصیه کرد.