شناسهٔ خبر: 113895 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خدابنده:

۸۰ درصد راه‌های روستایی خدابنده آسفالت است

روکش آسفالت- خدابنده رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خدابنده گفت: ۸۰ درصد راه‌های روستایی خدابنده آسفالت و ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی نیازمند آسفالت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ،حکمت اله خدابنده‌، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خدابنده در مورد پروژه‌هایی که در این شهرستان در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: روزانه عملیات لکه‌گیری آسفالت به مبلغ ۲۰ میلیون در محورهای این شهرستان انجام می‌شود تا مسیری هموار و ایمن در اختیار کاربران جاده‌ای قرار گیرد.

وی ابراز کرد: یکی از مهمترین پروژه‌ها در شهرستان خدابنده به بهسازی مسیر شهید چمنی به گرماب مربوط است که با مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در مرحله اجرای روکش آسفالت است. تعریض مسیر سه‌راهی سجاس با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و بهسازی و آسفالت مسیر محمودآباد – نوربهار با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان نیز در دست اقدام است.

این مسئول بهسازی مسیر سهرود به طول ۱۲ کیلومتر، بهسازی محور گرماب - کتله‌خور، بهسازی محور زرین‌رود، پل کوچ‌تپه علی‌آباد، بهسازی مسیر غلامویس – توزلو – بزین به طول ۱۲ کیلومتر و دوبانده کردن محور قیدار- حصار به طول چهار کیلومتر را از دیگر پروژه‌های مهم در دست اقدام برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خدابنده بیان کرد: اجرای روکش قیدار - سلطانیه به طول ۲۰ کیلومتر، بهسازی بخشی از راه محمودآباد به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی ورودی زرین‌رود،  بهسازی مسیر کرسف سهرود و ادامه روکش مسیر شهید چمنی در حال پیمان‌سپاری بوده و مسیر محمدخلج – بزین – کهلا در حال آماده‌سازی برای آسفالت است.

وی در مورد اقدامات برای ارتقای ایمنی راه‌ها یادآور شد: بخشی از فعالیت‌ها به بهسازی، تعریض محورها و اصلاح هندسی مربوط است. علاوه بر این اقدامات زودبازه مثل خط کشی مسیرهای اصلی انجام شده و سایر مسیرهای فرعی در دست اقدام است و در صورت تأمین اعتبار کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

خدابنده‌ ادامه داد: اکیپ نصب علائم و تابلوهای راهداری نیز فعال است و وظایف خود را در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق نصب علائم و تابلوها به کاربران جاده‌ای انجام می‌دهد. نصب گاردریل، پاکسازی محورها، تأمین روشنایی به‌ویژه در نقاط پرتصادف از دیگر اقداماتی است که در ارتقای ایمنی راه‌ها موثر است.

وی میزان بهره‌مندی این شهرستان از راه‌های روستایی آسفالت را ۸۰ درصد عنوان کرد و افزود: ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی نیازمند آسفالت است و به تناسب اعتبارات این کار انجام می‌شود. در همین راستا راه روستایی اوچ‌بلاغ به طول ۷ کیلومتر، راه روستایی یاراحمدلو – دوغانلو به طول ۱۱ کیلومتر، راه روستایی خلیفه قشلاق – امام کهریز به طول ۶ کیلومتر و راه روستایی گنداب – خلیفه قشلاق پیمان سپاری شده است.

این مسئول تصریح کرد: راه‌های روستایی جمعه لو – پیغمبرلو، به طول ۸ کیلومتر و باغلوجه به طول چهار کیلومتر تا یک ماه آینده و راه روستای ابدالر تا دو ماه آینده آسفالت می‌شود. راه‌های روستایی چنگور به طول ۷ کیلومتر، سعیدآباد به به طول ۱۱ کیلومتر و گوگرچینک به طول ۲.۵ کیلومتر در دست مطالعه است.