شناسهٔ خبر: 11393 - سرویس جاده‌ای

حضور رایزنان اقتصادی ۸ کشور آسیایی و اروپایی در وزارت راه و شهرسازی/ رحیمیان: بیش از ۱۰۰ پروژه با ارزشی بالغ بر ۲۶ میلیارد یورو به سرمایه گذاران خارجی معرفی می‌شوند

نشست توجیهی همایش فرصتهای سرمایه گذاری رایزنان اقتصادی کشورهای چین، هند، كره جنوبی، ژاپن، آلمان، تركیه و اسپانیا امروز دهم شهریور ماه در نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری "حمل و نقل" و "مسکن و شهرسازی" ایران شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقداد رحیمیان امروز سه‌شنبه ۱۰ شهریور در نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری "حمل و نقل" و "مسکن و شهرسازی" ایران که با حضور رایزنان اقتصادی ۸ کشور چین، هند، كره جنوبی، ژاپن، آلمان، تایلند٬ تركیه و اسپانیا برگزار شد، ضمن دعوت از شركت‌های خارجی برای حضور در این همایش گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری "حمل و نقل" و "مسکن و شهرسازی" ایران در تاریخ ۳ و ۴ اكتبر ۲۰۱۵ مصادف با ۱۱ و ۱۲ مهرماه در تهران برگزار خواهد شد. در این همایش مقامات عالی رتبه از جمله وزیر امور خارجه و رئیس بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ پروژه با ارزشی بالغ بر ۲۶ میلیارد یورو به سرمایه گذاران معرفی می‌شود٬ ادامه داد: ۳ پروژه مربوط به توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی٬ ۲۳ پروژه توسعه فرودگاهی با جزئیات در بخش صنعت فرودگاهی٬ ۱۵ پروژه مهم ریلی٬ ۲۲ پروژه توسعه بنادر كشور و ۳۵ پروژه مربوط به توسعه شهرهای جدید، مجتمع های مسكونی، تجاری و مترو به سرمایه گذاران در این همایش معرفی خواهد شد.

مدیر كل دفتر مشاركت‌ها و جذب سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی خطاب به رایزنان اقتصادی کشورهای حاضر در این نشست گفت: ما تا كنون مشاركت‌های خوبی را با شركت‌های تركیه‌ای در زمینه های راه و شهرسازی داشته‌ایم؛ ضمن اینکه اتحادیه پیمانكاران این كشور و همچنین كشورهای زیادی ازجمله كره جنوبی گفتگوهایی برای ارتقاء سطح همكاری های عمرانی با ایران داشته اند. از جمله مدل‌های مشاركت كه اكنون در حال اجراست احداث آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان توسط سرمایه گذار تركیه‌ای است كه به صورت BOT (ساخت. بهره‌برداری. انتقال) در حال پیگیری است.

رحیمیان بر همکاری و حمایت ‌های مالی و اقدامات حقوقی مناسب برای ۸ كشور حاضر در این نشست تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری "حمل و نقل" و "مسکن و شهرسازی" ایران به عنوان اولین فعالیت جدی در عرصه فراخوان، شناسائی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در "حمل و نقل" و "مسكن و شهرسازی" ایران به منظور جذب، سازماندهی و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تبیین قوانین و مشوق های موجود در این عرصه و همگرائی سازمان ها و نهادهای داخلی و بین المللی و نیز همسوسازی شرایط موجود داخلی با شرایط بین‌المللی سرمایه‌گذاری ۱۱ و ۱۲ مهرماه در تهران برگزار خواهد شد./