شناسهٔ خبر: 114013 - سرویس ریلی

قائم مقام راه آهن تاکید کرد؛

ضرورت آماده باش و برگزاری مانور برای حفظ آمادگی‌های لازم در راه‌آهن سراسر کشور/کاهش یا افزایش سوانح در عملکرد مدیران کل ستادی و مناطق ارزیابی می‌شود

حسین عاشوری قائم مقام راه آهن با بر انجام بازدیدهای مستمر و مانورهای مختلف برای کسب آمادگی لازم به منظور کنترل سانحه تاکید کرد و تعمیرات به موقع واگن‌های امدادی و جرثقیل‌ها، لغو مرخصی و آماده به کاری نیروها در شرایط کنونی را ضروری دانست.

حسین عاشوری، قائم مقام راه آهن در جلسه مدیریت بحران و ارتقاء ایمنی راه‌آهن که با حضور قائم مقام، معاونان و مدیران ستادی و مدیران مناطق راه‌آهن از طریق ویدئو کنفرانس در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد، با اشاره به وقوع بارندگی و سیلاب‌های اخیر در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: طبق هشدارهای سازمان هواشناسی، بارش باران و وقوع سیل طی روزهای آتی در سراسر کشور ادامه دارد؛ بنابراین ضروری است که مدیران مراقبت‌های لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه موضوع آمادگی در برابر حوادث، موضوعی همیشگی است، تاکید کرد: انجام بازدیدهای مستمر و مانورهای مختلف باعث می‌شود تا در زمان وقوع حادثه آمادگی‌های بیشتری برای جمع آوری سانحه داشته باشیم، همچنین تعمیرات به موقع واگن‌های امدادی و جرثقیل‌ها، لغو مرخصی و آماده به کاری نیروها در این شرایط ضروری است.

به گفته قائم مقام راه آهن؛ پس از وقوع حادثه نیز، انجام اقدامات اصلاحی برای بازسازی آن نقطه باید به گونه‌ای باشد که در آینده شاهد تکرار سانحه مشابه در آن محل نباشیم.

وی با تشکر از همکاران مناطقی که عملکردی کاهشی در شاخص‌های حوادث ریلی داشتند، خاطرنشان کرد: طبق دستور مدیر عامل محترم، پس از این، کاهش یا افزایش حوادث و سوانح، در عملکرد مدیران کل ستادی و مناطق نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آسیب شناسی تاثیر نیروی انسانی در وقوع حوادث و ارائه پیشنهادات اصلاحی برای کاهش نقش نیروی انسانی در وقوع حوادث، توسط کارگروهی متشکل از کارشناسان ادارات کل امور رفاهی و سلامت، مرکز توسعه، آموزش و فناوری، منابع انسانی و تشکیلات و ایمنی و نظارت بر شبکه و به ریاست معاون محترم توسعه مدیریت، از دیگر تأکیدات قائم مقام راه آهن در این جلسه بود.

وی همچنین از دفتر روابط عمومی و مرکز توسعه، آموزش و فناوری شرکت راه آهن خواست، پویانمایی و کلیپ‌های آموزشی بیشتری در زمینه فرهنگ سازی و درس آموزی از سوانح راه آهن تولید کنند.

قائم‌مقام راه‌آهن خاطرنشان کرد: اگر مقررات به شکل صحیح انجام شود و هر شخصی وظیفه خود را به درستی انجام دهد، حادثه رخ نمی‌دهد، بنابراین مدیران کل مناطق و معاونان آنان بایستی نظارت بیشتری بر اجرای صحیح مقررات داشته باشند.

در این جلسه همچنین گزارشی از الزامات و تکالیف قانونی مدیریت بحران در شرکت راه‌آهن و بازنگری مقررات عمومی حرکت ارائه شد.