شناسهٔ خبر: 114026 - سرویس بنادر و دریانوردی

طی ۴ ماه اول سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۶۸ مسافر و گردشگر در بنادر مسافری بندر عباس/ انجام بیش از ۵۰۰۰ تردد دریایی ایمن و بدون حادثه

 آغاز به کار دفتر ستاد اجرایی طرح تسهیلات سفرهای دریایی و بهره برداری از 3 شناور جدید در بندرعباس مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: طی چهار ماهه سال جاری، یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۶۸ مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز این استان جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی اعلام کرد: در بازه زمانی فروردین تا پایان تیرماه امسال، یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۶۸ مسافر و گردشگر در بنادر مسافری مرکز این استان سفرهای دریایی را تجربه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.  

وی بیشترین تردد طی بازه زمانی ذکر شده را مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز عنوان کرد و گفت: در این مدت ۹۱۷ هزار و ۷۴۱ نفر مسافر و گردشگر در این مسیر سه گانه دریایی تردد کرده‌اند که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل افزایش ۶۹ درصدی را به دنبال داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: کل سفرهای انجام شده در بنادر مسافری مرکز استان ۵۴۰۰ سفر دریایی بوده که هیچگونه حادثه‌ای گزارش نشده است.

محمدحسینی تختی با تاکید بر ضرورت ایمنی در مسیرهای دریایی، از تمامی هموطنان خواست در شرایط جوی نامساعد به اخطاریه‌ها و هشدارهای ایمنی توجه کرده و از هرگونه تردد غیرمجاز و غیرایمن پرهیز کنند.

وی گفت: هموطنان برای اطلاع از وضعیت تردد شناورها می‌توانند با سامانه تلفن گویا ۳۱۱۱ تماس بگیرند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در پایان با اشاره به هشدارهای مکرر ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در طول سفر دریایی اضافه کرد: رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی به طور جدی در تمامی بنادر به ویژه بنادر مسافری در اولویت بوده و به صورت مستمر به اطلاع عموم می‌رسد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بندر شهید حقانی با ظرفیت جابه‌جایی نزدیک به ۳۰ هزار نفر مسافر در روز به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور، نقش اساسی در ارائه خدمات به گردشگران و مسافران ایفا می‌کند.