شناسهٔ خبر: 114030 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

سامانه بارشی مونسون به راه های سیستان وبلوچستان۸۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد 

خسارت سامانه مونسون در سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته از اوایل مرداد ماه تاکنون سامانه بارشی مونسون ۸۵۰‌ میلیارد تومان خسارت به شبکه های راههای تحت پوشش این اداره کل وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وضعیت قرمز بارشی در این استان راهداران این اداره کل در قالب ۵۴ اکیپ در محورها مستقر و اقدام به ارائه خدمات به صورت شبانه روزی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش های موسمی و تابستانه که  رگباری و با حجم زیاد در مدت زمان کوتاه است شاهد بروز خسارت های جدی به شبکه راههای تحت پوشش این اداره کل و ابنیه فنی آن بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: با تامین اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی خسارات به وجود آمده  وتلاش راهداران شاهد تسریع در بازسازی و زدودن اثرات ناشی از سیل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در تمامی مسیرهای شمال سیستان و بلوچستان برقرار است، خاطر نشان کرد:شهروندان قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راهها مطلع و با خیال آسوده اقدام به انجام سفر نمایند.