شناسهٔ خبر: 114169 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان:

۲۲ کیلومتر از محور رشت - چابکسر آسفالت حفاظتی شد

آسفالت استان گیلان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان گفت: ۲۲کیلومتر از ۲ باند رفت و برگشت محور رشت- چابکسر در محدوده لاهیجان تا رشت آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ) شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از گیلان، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای  گیلان گفت : ۲۲کیلومتر از ۲ باند رفت و برگشت محور رشت- چابکسر در محدوده لاهیجان تا رشت آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ)  شد.

فریبرز مرادی افزود: برای اجرای طرح آسفالت حفاظتی ۲۲ کیلومتر از محور رشت - چابکسر بیش از ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به  تداوم اجرای عملیات آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ) در ۲۲ کیلومتر دیگر از محور رشت_ چابکسر گفت: در راستای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان و حفاظت از آسفالت و تسهیل در تردد کاربران جاده ای بهسازی این محور در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است.

مرادی به چگونگی اجرای میکروسرفیسینگ نیز اشاره کرد و گفت: در این روش قبل از اجرای لایه اصلی، ترک های طولی و نقاطی که نیاز به لکه گیری دارد، ترمیم شده و ضمن ایجاد بستر مناسب، نسبت به اجرای یک لایه آسفالتی مخصوص با ضخامت پایین که از ترکیب مصالح سنگی ریزدانه و قیر امولسیونی و مواد پلیمری تشکیل شده است، اقدام می شود.

وی کاهش درصد قیر ، عدم پاشش آب درزمستان زیرچرخ وسایط نقلیه ، تاخیر در بروز ترکهای طولی وعرضی و احساس آرامش راننده در زمان عبوراز روی این نوع آسفالت به دلیل کاهش آلودگی صوتی را از جمله مزیت های اجرای آسفالت حفاظتی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش عمر روسازی را  از دیگر مزایای کاربرد این نوع آسفالت نسبت به سایر اجرای روش های دیگر آسفالت عنوان کرد.