شناسهٔ خبر: 11428 - سرویس استان‌ها

مدیرکل اداره راه و شهرسازی بوشهر بیان کرد:

تاثير مثبت ابلاغیه وزیر راه بر اعتماد مهندسان به انتخابات نظام مهندسی ساختمان/ انصراف دو تن از کاندیداهای انتخابات

فرزاد رستمي مدیرکل اداره راه و شهرسازی بوشهر درباره مفاد ابلاغیه اخیر وزارت راه مبنی بر منع شرکت و نامزدی کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام کرد: این حکم اعتماد جامعه مهندسین به برگزاری درست انتخابات را تا حد چشمگیری بالا برد.

فرزاد رستمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این باره اعلام کرد: ابلاغیه وزیر محترم راه و شهرسازی موجب شد تا ناظران از حوزه اجرا و کاندیداتوری کناره گرفته و تنها به کنترل و بررسی روند انتخابات بپردازند که این خود به ارتقای کیفیت انتخابات و افزایش اعتماد جامعه مهندسین به چگونگی برگزاری آن می‌انجامد.

رستمی با بیان اینکه حساسیت بیشتر استان‌ها در انتخابات سال جاری درخصوص برگزیدن اعضای هیئت اجرایی بود گفت: بوشهر نیز همانند سایر استان‌ها در انتخاب ابن افراد دقت بسیاری کرده و کسانی را انتخاب کرد که مورد اعتماد اکثر مهندسین بوده و نیروهایی درحقیقت بی‌طرف و مدیر بودند.

وی در ادامه مهندسان عضو نظام مهندسی ولی فاقد کد را که در طول انتخابات دارای حق رأی هستند مهمترین آسیب موجود در این حوزه دانست و اضافه کرد: حضور افراد فاقد کد و پروانه اشتغال که حق عضویت خود را نیز به سازمان نظام مهندسی پرداخت نمی‌کنند در روند انتخابات موجب بروز برخی تخلفات و همچنین در بعضی موارد خرید و فروش آراء می‌شود که امیدواریم برای این مشکل نیز در سال‌های آتی راه حلی ارائه شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی بوشهر در این خصوص تأکید کرد: در طول برگزاری انتخابات در نهم مهرماه سال جاری ارائه کارت نظام مهندسی و کارت ملی از سوی رأی‌دهنگان اجباری خواهد بود.

رستمی در پایان خبر داد: تا کنون ۵۲ نفر در لیست کاندیداهای انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر وجود دارند که دو تن از این تعداد پس از ابلاغیه جناب وزیر باید انصراف داده و از این حوزه کناره‌گیری کنند./