شناسهٔ خبر: 114333 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

نفوذ گردوخاک به نوار غربی کشور / بارش پراکنده باران در ارتفاعات تهران

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام شکل گیری توده گرو خاک در کشورعراق و نفوذ آن به نوار غربی کشور از بارش پراکنده باران در ارتفاعات تهران خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت جوی کشور برای امروز چهارشنبه نوزدهم مرداد و روزهای آتی گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی ، فارس و مرکزی، شرق همدان، غرب اصفهان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق لرستان، غرب هرمزگان و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های تهران، البرز و سمنان در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.

 وی در ادامه افزود: این شرایط روز پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:  ازروز جمعه تا یکشنبه هفته آینده اکثر مناطق کشور جوی آرام و نسبتا پایدار را خواهد داشت.

گودرزی خاطر نشان کرد: در چند روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز و بای روزهای پنجشنبه تا شنبه در بخش‌هایی از جنوب کشور وزش بادهای شدید و در نواحی مستعد به ویژه منطقه زابل خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت.

وی گفت: با شکل گیری توده گرو خاک در کشور عراق شاهد انتقال آن به بخش های غربی و جنوب غربی کشور خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف همراه با وزش باد موقت پیش‌بینی کرد و گفت: انتظار می رود در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان تهران امشب بارش پراکنده باران داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیشینه دمای تهران امروز به ۳۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.