شناسهٔ خبر: 114377 - سرویس هوایی

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد؛

پیش‌بینی اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین از فرودگاه امام(ره) / همه پروازهای اربعین از ترمینال سلام انجام می‌شود

سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به پیش‌بینی اعزام ۶۰ هزار زائر به عتبات در ایام اربعین از طریق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در صورت نیاز یکی از بال‌های ترمینال یک، با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ پرواز در روز را هم به آن اضافه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره امکانات و تدابیر اندیشیده شده برای سفرهای هوایی ایام اربعین با اشاره به تجربه موفقیت آمیز در عملیات اعزام حجاج ار ترمینال شماره ۲ سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: با توجه به شرایط فیزیکی و راه‌های دسترسی ترمینال سلام برنامه‌ریزی‌ها برای انجام همه پروزهای عتبات در ایام اربعین از این ترمینال انجام شده است.

چلندری تاکید کرد: با توجه به تدابیر سازمان هواپیمایی کشوری و هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی حتما باید بلیت‌ها از طریق سیستمی فروخته شود و افرادی که به فرودگاه مراجعه می‌کنند در صورت نداشتن بلیت امکان ورود به ترمینال را نخواهند داشت.

وی گفت: همه کسانی که از قبل بلیت تهیه کرده‌اند، به همراه کارت شناسایی و تیکت یا فایل بلیت به ترمینال سلام مراجعه کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود اعزام ۶۰ هزار زائر را به عتبات از طریق شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) داشته باشیم و البته آمادگی بیشتر از آن هم وجود دارد.

چلندری با بیان اینکه مسیرهای دسترسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) کاملا مشخص است، افزود: اگر تعداد مسافران بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده ترمینال باشد، استفاده از یکی از بال‌های ترمینال یک هم برای اعزام زائرین در نظر گرفته شده که روزانه بیش از ۳۰ الی ۴۰ پرواز خواهد داشت.

وی بیان کرد: بین ترمینال یک و ترمینال دو سلام هم اتوبوس‌های شاتل قرار داده شده است.