شناسهٔ خبر: 11443 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ابلاغیه آخوندی به نفع مردم و منافع صنفی مهندسان است! / دستگاه‌های اجرایی و قضایی در برابر فشارهای پنهان مقاومت کنند

عبدالکریم حسین زاده

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالکریم حسین زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقاومتهایی که در مقابل ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی به وجود آمده است، به اسکان نیوز گفت: حذف بسیاری از کارکنان شهرداریها و وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی از حضور در انتخابات نظام مهندسی واکنشها و مقاومتها و لابیهای پشت پرده ای را به راه انداخته است که ممکن است اصل موضوع ابلاغیه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه این ابلاغیه در راستای رعایت حقوق شهروندی است، اظهار کرد: اینکه در یک پروژه ساختمانی مهندس ناظر و طراح و سازنده یک نفر باشد ، اشتباه محض خواهد بود و باید جلوی دستکاریهایی که به دلیل ضعف قانون وجود دارد، گرفته شود.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد که با همکاری دستگاه های اجرایی و قضایی، این مقاومتها و فشارهای پنهانی برای توقف ابلاغیه وزیر راه نتیجه ای را در بر نداشته باشد و افزود: به نظر نمی رسد این فشارها در روند کار انتخابات پیش روی سازمان نظام مهندسی اثرگذاری داشته باشد.

حسین زاده تصریح کرد: این ابلاغیه به نفع مردم و منافع صنفی مهندسان بوده است و حتما مراجع مختلف مرتبط به این مسئله توجه دارند و در این میان ارائه توضیحات از سوی وزارت راه و شهرساز ی و شخص وزیر راه می تواند شفاف سازی بیشتری را داشته باشد.

وی به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد تا در این روزها و قبل از آنکه جوی سازی منفی بیشتری به راه افتد، جلسات توجیهی را برگزار کند، چرا که در فضای مبهم است که افراد می توانند ، سوء استفاده بیشتری از این ابلاغیه داشته باشند.

وی با بیان اینکه قطعا وزیر راه و شهرسازی برای این تصمیم و ابلاغیه آسیب شناسی و زمان سنجی لازم را داشته است و می داند که چه نتایجی را در بر دارد، اظهار کرد: هر تصمیم بزرگی قطعا نیاز به شرایط پذیرش در جامعه دارد و بهتر است برای پذیرش بهتر آن ، شفاف سازی صورت گیرد.