شناسهٔ خبر: 114471 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرداد:

۵۰پروژه راهداری همزمان با هفته دولت در استان اردبیل به بهره برداری می رسد

بازدید استاندار و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از عملیات روکش آسفالت محور ریگ ملک شهرستان  میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: امسال همزمان با هفته دولت ۵۰ پروژه راهداری در نقاط مختلف این استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم الله وثوقی در بازدید از محور اردبیل-سرچم با بیان اینکه برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: مرمت، بهسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه روستایی، راه فرعی ، اصلی و احداث راه روستایی از جمله پروژه هایی است که افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی  اظهار کرد: امسال تاکنون بیش از هزار کیلومتر از راه های ارتباطی استان خط‌کشی شده است و تا پایان سال حدود سه هزار کیلومتر از جاده های استان خط کشی خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه ماشین‌آلات حوزه راهداری استان نسبت به سایر استان‌های کشور کمترین توقف را به علت تعمیرات اساسی دارند، بیان کرد: میانگین کشوری توقف ماشین‌آلات راهداری به علت تعمیر ۱۰ الی ۱۵ درصد است در حالی که این رقم در استان اردبیل پنج درصد است. 

عضو شورای ترافیک استان اردبیل  از افتتاح و بهره‌برداری ساختمان مرکزی اداره کل راهداری استان اردبیل در بهمن ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: امسال برای تکمیل این پروژه که حدود هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا دارد، ۲۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل ادامه داد: همچنین برای احداث اداره راهداری شهرستان گرمی هشت میلیارد تومان و احداث ساختمان پلیس راه مشگین‌شهر - پارس‌آباد ۱۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه به تناسب توسعه راه‌ها در استان باید خدمات راهداری نیز افزایش یابد، گفت: بر همین اساس راهدارخانه ای در راه ارتباطی اردبیل - پارس‌آباد با هدف راحتی و آسایش مسافران و ارائه خدمات بهتر به مردم احداث خواهد شد.

امسال ۲۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان به سیستم روشنایی مجهز می‌شود

وثوقی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸۰ کیلومتر از راه های ارتباطی استان اردبیل مجهز به سیستم روشنایی است، افزود: امسال نیز ۲۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با هدف کاهش تصادفات جاده ای مجهز به سیستم روشنایی خواهد شد.

وی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو چهار پایانه برتر کشور برشمرد و اظهار کرد: در چهار ماه امسال حمل و نقل کالا و مسافر در این پایانه در مقایسه با مدت مشابه پارسال در مجموع ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

 وثوقی افزود: از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.