شناسهٔ خبر: 114474 - سرویس استان‌ها

گام های استوار دولت سیزدهم در پهناورترین استان کشور:

گره گشایی اشتغال در سیستان و بلوچستان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از روند احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن زاهدان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان ضمن ایجاد امید به خانه دار شدن اقشار کم درآمد و فعال کردن بنگاههای تولیدی حوزه مسکن زمینه ساز رونق اشتغال بخش قابل توجهی از شهروندان استان شده است بطوری که با تداوم اجرای طرح هیچ فرد جویای کار در پهناورترین استان کشور بیکار نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، اشتغال و مسکن اولویتی برای تمام شهروندان است و با توجه به شرایط موجود و مشکلات اقتصادی دست یابی به همین کمترین‌ها برای خیلی از افراد جامعه سخت شده است.

اشتغال به عنوان یکی از مشکلاتی که از سالهای گذشته به یادگار مانده، استان جوانی چون سیستان و بلوچستان با گنج های نهفته در تمامی حوزه های اقتصادی را با چالش جدی روبه روکرده اما اجرای طرح های مهم زیربنایی نظیر طرح نهضت ملی مسکن نوید دهنده آینده ای درخشان است.

در مجموع مسکن صنعتی پویا و اثرگذار در توسعه اقتصادی بشمار می رود به گونه ای که که تولید و ساخت و ساز مسکن به نوعی خود اقتصادی مولد، پویا، اشتغال زا و محرک است همچنین حوزه مسکن و صنایع وابسته به آن ارتباط مستقیمی با رشد و توسعه و نرخ بیکاری دارد در این بین اجرای طرح جهش ملی مسکن به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم با ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کنار صاحب‌خانه شدن اقشار کم‌درآمد، ظرفیت بزرگی برای توانمندی اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان فراهم نموده است.

در این راستا احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان علاوه بر ایجاد امید برای خانه دار شدن بین اقشار کم در آمد و فعال کردن بخش های مختلف صنعتی استان اشتغال افزون بر ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر را به طور مستقیم فراهم نموده که این امر نشان از اهمیت اجرای طرح در این استان نسبت به سایر استان های کشور دارد چرا که به دلیل ضعیف بودن ساختار اقتصادی در بخش های مختلف نظیر صنعت این بخش راهگشای حل بخشی از اشتغال افراد جویای کار در جوان ترین استان کشور خواهد بود.

اشتغال افزون بر ۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از اشتغال ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت: در تداوم اجرای این طرح در استان هیچ فردی بیکار نخواهد ماند.

حسین مدرس خیابانی در چهارمین جلسه شورای مسکن این استان در سالجاری که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: این طرح به عنوان  اولویت نخست دولت سیزدهم در این استان رونق صنعت و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است. 
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن در کشور است، بر واگذاری و سنددار شدن هر چه سریعتر اراضی مازاد دستگاههای دولتی استان بنام طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

گره گشایی اشتغال در سیستان و بلوچستان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: طرح نهضت ملی مسکن تاکنون باعث گردش مالی بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در این استان شده و صنایع  مهمی را همزمان با اشتغال به حرکت درآورده است.

عطاء اله اکبری تصریح کرد: این فرآیند همچنان در حال افزایش است بطوری که پیش بینی می شود طرح نهضت ملی مسکن در افق چهار ساله خود باعث گردش مالی حدود بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان شود.

وی افزود: صرف نظر از اینکه با اجرای این طرح مشکل و معضل تامین مسکن عده ای از اقشار جامعه برطرف می شود، می‌توانیم با توجه به شرایط استان و رکود اقتصادی، در اشتغال و تبدیل بخش‌هایی از استان به عنوان یک کارگاه پر رونق اقتصادی در زمینه تولید مصالح ، خرید و فروش و فعالیت های خدماتی موثر واقع شویم.

گره گشایی اشتغال در سیستان و بلوچستان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن

اکبری از عزم جدی استان جهت ساخت پروژهای نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن خبرداد و گفت: مسائل مربوط به پروژه های این حوزه به صورت روزانه و هفتگی پیگیری، موانع موجود احصا و تصمیمات لازم  اتخاذ می شود.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین جلسه شورای مسکن استان هر یکماه یکبار بصورت منظم برگزار می شود و در زمان حاضر مهمترین موضوع این شورا در زمینه طرح نهضت ملی مسکن است که بعنوان قانون به همه استانها ابلاغ شده است.

گره گشایی اشتغال در سیستان و بلوچستان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن