شناسهٔ خبر: 114509 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

رشد ۲۲درصدی صدور کارت سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان 

کارت سلامت رانندگان سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت‌:تعداد۲هزار ‌و۸۲۴ فقره کارت سلامت رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا ومسافر در چهارماهه سالجاری برای رانندگان حمل ونقل عمومی مسافری و باری این استان صادرشده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت:اخذ کارت صحت و سلامت از جمله شرایط بسیار مهم داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

وی ضمن اشاره به فعالیت ۴مرکز تخصصی طب کاردر سیستان و بلوچستان که شامل دومرکز در زاهدان ویک مرکز در هریک از شهرستان های سراوان وزابل می باشد تصریح کرد: بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون جهت بررسی سلامت رانندگان  از جمله آزمایشات انجام شده در این مراکز است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان افزود:با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند برای فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت وسلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

کرد با قدردانی از تلاش های شبانه روزی رانندگان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار  راننده در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی در استان به ارائه خدمات به هموطنان گرامی می پردازند.