شناسهٔ خبر: 11464 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

ناظر و مجری حوزه ساخت و ساز باید جداگانه در جایگاه قانونی خود عمل کنند

نمای عمومی تهران عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان آنکه در حوزه ساخت و ساز نباید ناظر و مجری یکی باشند، گفت: در حوزه ساخت وساز مجری و ناظر باید به تفکیک و جدا از یکدیگر و متناسب با جایگاه قانونی خود عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامعلی آجورلو به ایرنا گفت: حضور دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز در جایگاه قانونی از تداخل کارها جلوگیری می‌کند و نباید با این مساله برای عملکرد سازمانهای تخصصی نظام مهندسی در کشور شائبه به وجود آید.

وی با بیان آنکه اگر در جایگاه دولتی، شهرداری ها و شوراهای شهر خادم خوبی هستیم باید در این جایگاه خدمت رسانی کنیم، اظهار داشت: اگر درهیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی و حوزه ساخت و ساز فعالیت داریم باید در این عرصه انجام وظیفه کنیم و یکی شدن این شغل ها منطقی نیست.

این عضو سازمان نظام مهندسی تاکید کرد: مردم انتظار دارند افرادی که در هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی کار می کنند دلسوزانه خدمت رسانی کنند، زیرا با داشتن مسئولیت در دستگاه های اجرایی آنان دیگر نمی توانند در سازمانهای نظام مهندسی وقت مناسب بگذارند تا جامعه آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه افرادی که مجوز ساخت صادر می کنند نمی توانند در نظام مهندسی ناظر اجرای آن نیز باشند، گفت: در این عرصه هر کس باید در جایگاه خود انجام وظیفه کند تا تداخل در امور را در حوزه ساخت وساز شاهد نباشیم.