شناسهٔ خبر: 114654 - سرویس استان‌ها

در نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان تهران انجام شد:

تصویب احداث باغ ایرانی در شهرستان ملارد

باغ ایرانی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از بررسی پرونده احداث باغ ایرانی در ملارد و تصویب طرح مذکور در نهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه با اعلام این موضوع که باغ ایرانی از جلوه های مهم شهرسازی تلقی می شود گفت: تمام موارد مهم در این باغ اعم از فضای سبز ،امکانات تفریحی و توریستی و فرهنگی، احداث کوشک،بوستان و همچنین موارد اداری همچون ساختمان انتظامی و قسمت تجاری نیز در احداث باغ ایرانی ملارد درنظر گرفته و طراحی کامل انجام شده است.
وی احداث باغ ایرانی در ملارد و در غربی ترین نقطه استان تهران را نقطه عطف این شهرستان در توسعه و توریسم عنوان کرد و افزود: جانمایی باغ ایرانی در نزدیکی شهرک اداری این شهرستان است.
محبت خواه بررسی و تصویب پروژه های توسعه و عمران با رویکرد اشتغال و گردشگری را رویکرد مهم دبیرخانه کمیسیون ماده پنج اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد.
وی تصریح کرد: مساحت باغ ایرانی حدود 55 هزار مترمربع درنظر گرفته شده است و تطابقهای لازم با طرح تفصیلی نیز در آن رعایت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران الگو و سبک باغسازی و ساخت کوشک را مطابق با شاخصه های باغ ایرانی در معماری ایرانی اسلامی عنوان کرد.