شناسهٔ خبر: 114723 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب و جنوب‌شرق طی ۵ روز آینده/ پدیده غبار در مناطق مرزی در غرب و جنوب‌غرب/ روند تدریجی کاهش دما در تهران

آب و هوا کارشناس سازمان هواشناسی از ایجاد غبار رقیق در مناطق غرب و جنوب غربی کشور، ‌ کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور و رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز و روزهای آتی، گفت: در پنج روز آینده برای بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاه رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: تا جمعه در نواحی شمال‌غرب هم افزایش ابر و بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود. شنبه و یکشنبه برای بخش‌هایی از ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، رشد ابر و بارش پراکنده را انتظار خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: در پنج روز آینده برای برخی نواحی از نوار شرقی و مرکز کشورمان، وزش باد شدید می‌شود که در مناطق مستعد می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک هم بشود.

نقشینه گفت: در دو روز آینده برای مناطق مرزی در غرب و جنوب غرب ایران، پدیده غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی ادامه داد: تا یکشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. اما امروز و روزهای شنبه و یکشنبه تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران را هم برای امروز صاف پیش‌بینی می‌کنیم. بیشینه دمای پایتخت امروز می‌تواند به ۳۶ درجه برسد و کمینه دما هم ۲۶ درجه خواهد شد و انتظار داریم طی روزهای آینده روند تدریجی کاهش دما در تهران به وقوع بپیوندد به این صورت که فردا بیشینه دما در تهران ۳۴ درجه خواهد شد.