شناسهٔ خبر: 114751 - سرویس استان‌ها

در بازدید معاون عمرانی استاندار و فرماندار از پروژه های راه روستایی شهرستان بجنورد مطرح شد:

بهره برداری از ۱۱ کیلومتر راه روستایی در دهستان گیفان طی هفته دولت/ تکمیل آسفالت روستاهای بالای ۵۰ خانوار بخش گرمخان تا سال آینده

بازدید از محور گیفان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بازدید از پروژه های راه روستایی شهرستان بجنورد از بهره برداری از ۱۱ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در دهستان گیفان (بخش گرمخان) طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: در این بازدید، رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، باقرپور فرماندار شهرستان بجنورد و وثوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری حضور داشتند.

وی با اشاره به بازدید از مسیر روستاهای شیخ، قتلیش ، پیربز، قاضی، رزقانه، قلعه محمدی جعفر آباد و حسن آباد  به طول ۳۵ کیلومتر افزود: بازدید از پروژه های راه روستایی شهرستان بجنورد در منطقه گیفان از روستای شیخ به سمت شهرک سجاد شروع و موانع و مشکلات بررسی و مقرر شد کل این مسیر را نقشه برداری کنیم که با توجه به توپوگرافی منطقه، حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این مسیر قابل پیش بینی است.

وی اظهارکرد: مسیر پروژه راه روستایی قتلیش ـ پیر بز به طول حدود ۱۳ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت و درباره ادامه مسیر پیربز گفتگو شد و در بازدید از پروژه راهسازی محور قاضی ـ میان زو، با توجه به این که بخشی از مسیر داخل رودخانه است، فرماندار شهرستان بجنورد و معاون عمرانی  استاندار نکاتی را در خصوص تسریع بازگشایی این مسیر یادآور شدند.

 احداث پروژه راه روستایی رزقانه یکی دیگر از محورهایی بود که بازدید شد و شهامت در این خصوص اضافه کرد: با توجه به رودخانه ای که در ابتدای مسیر قرار دارد، احداث پل ۶ الی ۸ دهانه باکسی  مورد نیاز است و در صورت تامین اعتبار در اولویت قرار می گیرد.

به گفته این مسئول، پیمانکار در ادامه مسیر و با اولویت عملیات خاکی و احداث ابنیه فنی مشغول کار است و در انتها از مسیر قلعه محمدی ، جعفر آباد و حسن آباد بازدید شد که ۴ کیلومتر آسفالت به اتمام رسیده  و مابقی مسیر هم شن ریزی و تست های آزمایشگاهی انجام شده و آماده قیرپاشی است و انشالله حدود ۴.۵ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان این که با تکمیل و آسفالت راه های مذکور بیش از ۶۰۰ خانوار از راه آسفالته بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: طی سال جاری حدود ۱۱ کیلومتر راه روستایی در شهرستان بجنورد آسفالت شده است و اگر پیمانکار بتواند کار را سریعتر جمع کند ۱۵ کیلومتر راه در شهرستان بجنورد تا انتهای شهریور ماه  به بهره برداری خواهد رسید.

شهامت همچنین ادامه داد: آسفالت روستاهای بالای ۵۰ خانوار بخش گرمخان تا سال آینده تکمیل خواهد شد.