شناسهٔ خبر: 114754 - سرویس استان‌ها

با اجرای طرح واکنش سریع انجام پذیرفت:

افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای از راه های مازندران

مازندران سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: با اجرای طرح واکنش سریع با هدف ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه‌ها موجب افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای از راه های مازندران شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،محسن محمدنژاد، سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: خدمات رسانی و امدادرسانی درکوتاه ترین زمان ممکن برای کاربران جاده ای از مهمترین اهداف این اداره کل بوده که در این راستا به منظور رفع مشکلات و درخواست های درج شده مردمی در سامانه جامع راهداری (www.rms.rmto.ir) با  توجه به پیاده سازی زیر ساخت ها جهت رسیدگی و بکارگیری از ظرفیت حداکثری اکیپ ها و امکانات و تجهیزات موجود راهداری در طول محور های استان  اقدامات لازم و موثری جهت ایمن سازی راه ها و رفع موارد صورت پذیرفت.

وی در ادامه گفت:  از تمامی هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در راه‌های برون شهری تردد می کنند، می خواهیم که به عنوان همیاران مردمی حوزه راهداری مشکلات ایمن سازی راه‌ها را با رویکرد اقدامات سریع ، موثر و زودبازده را از طریق سامانه ۱۴۱ گزارش دهند .

محمدنژاد اجرای این طرح را شامل لکه‌گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز در جاده‌ها ، پاکسازی و شست‌وشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود و پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه جاده‌ها برشمرد و اظهار کرد: رفع نقص از تابلو ، علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها از دیگر موارد این طرح است.

وی گفت: از مجموع ۱۵۶۷ مورد درخواستی از سوی کاربران جهت رفع نواقص جاده‌ای، تعداد۱۵۱۲مورد بررسی و رفع نقص قرار گرفت و ۵۵ مورد در حال اقدام است.  

گفتنی است که  بیشترین درخواست مربوط به شهرستان های سوادکوه،آمل و چالوس بوده است.