شناسهٔ خبر: 114771 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد؛

رشد ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد/ تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در بندر

بندر امیرآباد مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تأکید بر گسترش همکاری‌ها با کشورهای حوزه CIS جهت توسعه ترانزیت کالا، از رشد ۱۱۵ درصدی ترانزیت انواع کالا در سال جاری در بندرامیرآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ترانزیت انواع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به توافق ایران و روسیه جهت انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از کریدور شمال _جنوب و ظرفیت بالای مراوده ترانزیتی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و روسیه به کشورهای اقیانوس هند و آسیای شرقی از طریق ایران، افزود: پس از تنش‌های رخ داده در شرق اروپا ، این کریدور از نظر کوتاهی مسافت و زمان ارسال کالا و در نهایت هزینه تمام شده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سعیدی پور یادآور شد: با پیگیری‌ها و برگزاری جلسات متعدد با کشورهای همسایه، اعضای سازمان اکو و حضور مسئولین کشوری در این بندر به دنبال ایجاد و تکمیل کریدور شمال – جنوب و توسعه ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد هستیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بندرامیرآباد از تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در استان با حمایت و دستور صریح استاندار مازندران خبر داد.