شناسهٔ خبر: 114781 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

تبدیل سند مالکیت ۴۵۰ هکتار اراضی دولتی شهرستان تیران و کرون از دفترچه‌ای به تک برگی

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: اسناد دفترچه‌ای ۴۵۰ هکتار اراضی دولتی داخل حریم شهرستان تیران و کرون به سند تک برگی تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است.  

وی با بیان اینکه تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود اذعان داشت: امسال با تلاش های بعمل آمده چهار فقره سند دفترچه ای اراضی دولتی داخل حریم به مساحت ۴۵۰ هکتار به اسناد تک برگ تبدیل شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص بخشی از اقدامات بعمل آمده در حوزه راهسازی این شهرستان با اشاره به تکمیل روکش آسفالت فاز اول از پروژه باند دوم محور تیران – سامان گفت: این میزان از پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر می‌باشد که عملیات روکش آسفالت لایه دوم آن با ۲۵۰ تن قیر- ۶۰۰۰ تن آسفالت به مبلغ حدود هفت میلیارد تومان اجرایی شد.  

وی بیان داشت: امسال با برگزاری دو جلسه کمیته کارشناسی برای طرح تفصیلی شهر عسگران، موارد الحاق به محدوده، تدقیق محدوده، اصلاح گذر و بخشی از کاربری‌ها بررسی شدند.  

کاشفی عنوان کرد: شهرستان تیران و کرون دارای سه شهر (تیران، رضوانشهر و عسگران) است که در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع برای این شهرها بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت نام کردند که تا کنون از این تعداد بیش از دو هزار نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.